Klacht: Onrechtmatige kosten contractbreuk

op 04 september 2016 over IcePay in de categorie Betaalsystemen

Een aantal jaren geleden heb ik een overeenkomst gesloten met Icepay. Deze overeenkomst heb ik zwart op wit op papier, hierin is overeengekomen onder andere het volgende: geen vaste abonnementskosten.

Onlangs heeft Icepay mij gevraagd of ik over wilde stappen op een nieuwe abonnementsvorm, waarbij ik € 48,- per maand zou moeten betalen. Uiteraard is dat niet gunstig voor mij en ik heb aangegeven hiermee niet akkoord te gaan en Icepay te houden aan het reeds bestaande contract. Maar liefst driemaal heb bezwaar gemaakt, tweemaal via het ticketsysteem, eenmaal telefonisch (tickets 00076398 en 00086277). Op beide tickets heeft Icepay elke vorm van reactie verzuimd.

Op 5 juli 2016 heeft Icepay dan ook geheel tegen afspraak in € 48,40 ingehouden op mijn uitbetaling. Als gevolg hiervan heb ik de overeenkomst met Icepay beëindigd, daar ik hen niet meer betrouwbaar vond en communicatie blijkbaar niet meer mogelijk was.

Op 5 augustus 2016 heeft Icepay wederom € 48,40 van mijn rekening geprobeerd te incasseren (nota bene zonder incasso machtiging), dit omdat in verband met een maand opzegtermijn.

Ik heb een overeenkomst zwart op wit die zegt dat er geen abonnementskosten worden gerekend en ik ben nooit akkoord gegaan met een wijziging van deze overeenkomst. Sterker, tot driemaal toe heb ik mijn bezwaar duidelijk aangegeven. Ondanks dit alles rekent Icepay onrechtmatig € 97,80 aan kosten.

Ik ontvang graag van Icepay binnen een week de € 97,80 aan onrechtmatige kosten retour, met daarbij een bevestiging dat ik gevrijwaard ben van alle kosten voor nu en in de toekomst.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IcePay

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar IcePay over deze klacht.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IcePay nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jean-Paul van der Meer