Klacht: Onrealistisch eindafrekening

Karlijn12345 op 11 november 2017 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

Sinds een jaar wonen wij in een flatgebouw met een blokverwarming. Toen wij in het appartement trokken was het telkens erg koud hier. Na enkele maanden kregen we te horen dat er onderhoud zou plaatsvinden aan de blokverwarming. Sindsdien horen we de verwarming pas druppelen. Dit houdt dus in dat de verwarming het minimaal 4 maanden niet gedaan heeft… Toch krijgen wij na een jaar een rekening van bijna 174€ bovenop het reeds betaalde voorschot van 79€ per maand. Dit houdt in 93,50€ per maand betalen aan verwarmingskosten voor 45m2 (!!), voor een verwarming die de helft van de tijd niet heeft gewerkt. Daarnaast zijn wij maar een fractie van de tijd thuis! Een foute meting dus. Daarnaast lees ik op internet dat de meters erg gevoelig zijn voor warmte van buitenaf, waarbij ik me voor kan stellen dat de meters bij ons dan erg snel aanslaan. Wij wonen op 7 hoog en hebben het overgrote deel van de dag de zon recht op ons slaapkamerraam staan. Het wordt dan binnen wel 30 graden. Deze meting is dan ook torenhoog, terwijl ik de verwarming in de slaapkamer nog nooit aan gehad heb! Dit is dus niet onze schuld omdat wij te veel gestookt zouden hebben en hier hebben wij ook geen invloed op… Vanaf nu ga ik zelf elke maand de meters op de verwarming aflezen en zodra ik merk dat er iets niet klopt meteen aan de bel hangen. Helaas is dat voor afgelopen jaar niet meer mogelijk. Kortom: een onrealistische eindafrekening.

Een teruggave van de onredelijke kosten die ons opgelegd zijn.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 14 november 2017 om 15:02 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door