Klacht: onmogelijk hoge afrekening verwarmingskosten

op 15 januari 2014 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

Over het stookseizoen 2012/2013 heb ik in november een onmogelijk hoge afrekening voor de verwarming gekregen. Voor een appartement van ongeveer 75 m2 heb ik in de huur € 1020 betaald.Nu moet ik nog € 1441,14 bijbetalen! Ik zou samen met mijn inwonende dochter van 20 jaar in totaal 9397 eenheden hebben verbruikt, nadat de omrekenfactor is toegepast. Voor verwarmingskosten zou ik € 200 per maand kwijt zijn. Mijn totale energierekening per maand zou hiermee € 281 bedragen! Dat heb ik nog niet eerder in mijn leven betaald! Ter vergelijking: mijn broer en schoonzus wonen in een bungalow van 165 m2 en hebben een totale energierekening per maand van € 300.

Ik vraag me af wat die eenheden in m3 gas bedragen. Alleen zo kan ik het met mijn verbruiksverleden in mijn vorige woning vergelijken.
Dat er wordt gekeken hoe realistisch dit in feite is voor zo'n woning als waar ik sinds maart 2012 in woon.
Als de afrekening opnieuw wordt berekend.
Als er een aanpassing plaatsvindt die rekening houdt met het feit dat dit een slecht geïsoleerde woning betreft, op de begane grond en op een hoek, onder waterniveau, dus vochtig.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ista over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 27 januari 2014 om 12:43 geantwoord

afrekening gecontroleerd en uitslag gecommuniceerd aan bewoner en beheerder per mail op 27-1-2014

Alle klachten die gemeld zijn door cclampers