Klacht: Onjuiste en onvolledige pensioen berekening

op 17 juni 2016 over ABP in de categorie Pensioenen

Volgens correspondentie van het ABP heb ik 15,5 jaar dienst betrekking opgebouwd in de periode 1971 t/m 1986. Hier van is 10 jaar in voltijd en de rest in deeltijd. Heb gewerkt al volledig bevoegd onderwijzeres bij de gemeente Den Haag. Daarna nog 6 maanden als lerares Engels aaqn een middelbare school.

Oude aanstellings brieven, loon stroken etc zijn naar het ABP gestuurd met verzoek deze te controleren met hun gegevens en een duidelijk overzicht te sturen van hoe het pensioen van slechts Eur 94,–/mnd is berekend.
Na 3 weken komt er een telefoontje met de mededeling dat de berekening klopt. Het is zo laag omdat eerst de AOW van het pensioen wordt afgetrokken.
Heb altijd gehoord dat pensioenen naast elkaar worden verstrekt en niet met elkaar worden verrekend. Bij 1 wordt de IB ingehouden en bij verdere pensieon uitkeringen niet. Ik zou nog blij moeten zijn met dit pensioen. Ik ben echter bang dat men het hele pensioen heeft berekend op deeltijd en ook de 6 maanden als lerares Engels niet heeft mee gerekend.
De eerste vraag die nog steeds niet is beantwoordt is een inzicht te krijgen over de volledige berekening van dit pensioen. Alleen dan kan ik er mee naar een deskundige om het te laten controleren. Oud collegas met vergelijkbare diensttijd ontvangen een veel hogere uitkering.

Voor al eerst het ontvangen van een volledig overzicht van de bij het ABP geregistreerde diensttijd en salarisschalen. En verder hoe de bereking is opgebouwd. En dan wel opschrift en niet afgedaan met een telefoontje.
Als blijkt dat er iets niet klopt kunnen we verdere stappen ondernemen

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABP over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABP in behandeling genomen

Bericht van ABP

11 maanden geleden - Hallo, Om je klacht in behandeling te nemen heb ik meer gegevens nodig. Heb je voor mij een klantnummer en je geboortedatum? Alvast bedankt voor je reactie. Met vriendelijke groet, Cindy - Webcare Team ABP

Alle klachten die gemeld zijn door A. Akkermans