Klacht: ongewenste afschrijvingen

op 16 juli 2012 over Meetic.nl in de categorie Datingsites

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Meetic.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Meetic.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Meetic.nl

Heeft op 18 juli 2012 om 17:10 geantwoord

Beste Porrot61,

ik begrijp uit uw bericht dat u geen gebruik maakt van de diensten en u deze graag wilt laten stopzetten en afgeschreven bedragen gerestitueerd wilt zien.

Ik heb uw gegevens met betrekking tot het profiel "aaalb" voor u nagekeken en zie dat mijn collega u reeds te woord heeft gestaan via de Customer Care. Uit uw gegevens blijkt dat de maandelijkse afschrijvingen een automatische verlenging betreft waarmee u bij betaling van uw 6 maanden Full membership mee akkoord bent gegaan. U heeft deze automatische verlenging vervolgens niet zelf tijdig geannuleerd. Ik kan dan ook niet ingaan op uw verzoek tot restitutie. Ik zie echter dat mijn collega wel al de automatische verlenging voor u heeft geannuleerd, zodat er in de toekomst geen afschrijvingen meer zullen plaatsvinden en uw Full Membership per 09-08-2012 zal eindigen. U kunt nog tot deze datum gebruik maken van de betaalde diensten.

Indien u uw profiel wilt verwijderen gaat u naar de pagina "Mijn account" en dan "Mijn instellingen". Onderaan deze pagina vindt u de link om uw profiel te verwijderen. Klik op de link in de volgende zin: "Om jouw profiel op te schorten of te verwijderen, klik hier".

Leest u de tekst die verschijnt goed door. U heeft hier nog de keuze om uw profiel tijdelijk op te schorten of uw profiel definitief te verwijderen.

Wilt u uw profiel definitief verwijderen dan klikt u onderaan de pagina op de volgende zin:
"Klik hier om je profiel permanent te verwijderen van de website. Let op: verwijderde profielen kunnen niet worden hersteld." Door op deze link te klikken verwijdert u uw profiel definitief. Dit is onomkeerbaar:
- Uw profiel zal niet meer op Lexa.nl verschijnen en u zult geen e-mails meer ontvangen van partners van Lexa.nl
- Uw gegevens (advertentie, foto's, profiel, contacten, berichten, etc.) worden definitief verwijderd.

Het kan maximaal 24 uur duren voordat uw profiel definitief van onze site is verwijderd. U ontvangt hiervan een e-mail ter bevestiging op uw e-mail account.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben dan vernemen wij deze graag van u via de "Help" link onderaan de website. Hier klikt u op een willekeurige categorie en vervolgens op een willekeurige vraag. Wanneer u dan naar beneden scrolt kunt u op de link "Stel een vraag" klikken. Vervolgens kiest u een categorie waar uw vraag betrekking op heeft en schrijft u uw bericht en klikt op "Bevestigen". Op de volgende pagina klikt u op de knop "Ja" om uw bericht naar ons te verzenden. Wanneer u bent ingelogd op uw profiel ontvangt u hier een bevestiging van. U zult binnen 48 uur een antwoord ontvangen.

Christine

Meetic Team