Mijn Klacht:
Begin oktober 2013 is mijn alleenstaande moeder van 72 jaar gebeld (achteraf blijkt door Pretium) door iemand die zich voordeed als een KPN medewerk(st)er. Ze zou goedkoper kunnen bellen met een zelfde abonnement, alles zou bij KPN blijven, alleen 3 euro per maand goedkoper.
Mijn moeder heeft niet direct toegezegd en verteld dat ze dit eerst met haar kinderen wilde overleggen. Dit heeft ze gedaan en ik heb haar op het hart gedrukt: alleen doen als het echt KPN is, niet weggaan bij KPN.
Een week later is ze teruggebeld met hetzelfde aanbod. Ze heeft duidelijk aangegeven dat ze bij KPN wil blijven! Er werd haar verzekerd dat het zo was, alleen 3 euro goedkoper per maand.
Nu was ik vandaag bij mijn moeder thuis en daar liggen welkomsbrieven van pretium en een brief over omzetting van KPN. Helaas zijn de 7 dagen na dagtekening welkomsbrief reeds verstreken, anders had ik daar direct gebruik van gemaakt om op te zeggen.
Nu zit ze aan een abonnement vast (en waarschijnlijk ook een lidmaatschap op Privelege) waar ze niet om gevraagd heeft, terwijl ze duidelijk aangegeven heeft bij KPN te willen blijven.
Naast het feit dat de indruk gewekt is dat ze bij KPN blijft, is het ook niet eenzelfde abonnement. Ze had een belvrij bij KPN (altijd gratis bellen) en Pretium heeft een weekend vrij abonnement gegeven, een ander product dus, niet met elkaar te vergelijken.
Gewenste Oplossing:
Directe beƫindiging van het abonnement bij Pretium (telefoon abonnement en privelege lidmaatschap) en terug zetting van de telefoonlijn naar KPN.
Dit direct vanuit Pretium opgelost zonder te verwijzen naar de coulance regeling waarbij mijn moeder moet verklaren dat ze niet in staat was het gesprek te begrijpen.
Indien dit niet gebeurt wil ik de bandopname (niet uitgetypt, maar audio opname)ontvangen in mijn mailbox.
