Klacht: ongewenst abonnement Pretium

Bergeon32 op 02 december 2013 over Pretium in de categorie Vaste Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Begin oktober 2013 is mijn alleenstaande moeder van 72 jaar gebeld (achteraf blijkt door Pretium) door iemand die zich voordeed als een KPN medewerk(st)er. Ze zou goedkoper kunnen bellen met een zelfde abonnement, alles zou bij KPN blijven, alleen 3 euro per maand goedkoper.
Mijn moeder heeft niet direct toegezegd en verteld dat ze dit eerst met haar kinderen wilde overleggen. Dit heeft ze gedaan en ik heb haar op het hart gedrukt: alleen doen als het echt KPN is, niet weggaan bij KPN.
Een week later is ze teruggebeld met hetzelfde aanbod. Ze heeft duidelijk aangegeven dat ze bij KPN wil blijven! Er werd haar verzekerd dat het zo was, alleen 3 euro goedkoper per maand.
Nu was ik vandaag bij mijn moeder thuis en daar liggen welkomsbrieven van pretium en een brief over omzetting van KPN. Helaas zijn de 7 dagen na dagtekening welkomsbrief reeds verstreken, anders had ik daar direct gebruik van gemaakt om op te zeggen.
Nu zit ze aan een abonnement vast (en waarschijnlijk ook een lidmaatschap op Privelege) waar ze niet om gevraagd heeft, terwijl ze duidelijk aangegeven heeft bij KPN te willen blijven.
Naast het feit dat de indruk gewekt is dat ze bij KPN blijft, is het ook niet eenzelfde abonnement. Ze had een belvrij bij KPN (altijd gratis bellen) en Pretium heeft een weekend vrij abonnement gegeven, een ander product dus, niet met elkaar te vergelijken.

Gewenste Oplossing:

Directe beëindiging van het abonnement bij Pretium (telefoon abonnement en privelege lidmaatschap) en terug zetting van de telefoonlijn naar KPN.
Dit direct vanuit Pretium opgelost zonder te verwijzen naar de coulance regeling waarbij mijn moeder moet verklaren dat ze niet in staat was het gesprek te begrijpen.
Indien dit niet gebeurt wil ik de bandopname (niet uitgetypt, maar audio opname)ontvangen in mijn mailbox.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Pretium in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pretium een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pretium

Heeft op 02 december 2013 om 18:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Gökemeijer

Wij hebben uw opmerkingen over de aanmelding van uw moeder bij Pretium op 1 december 2013 ontvangen via klacht.nl.
In telefonisch overleg is Pretium op 2 december 2013 met u tot een oplossing gekomen
Voor vragen zijn wij ook altijd te bereiken via ons webcare kanaal op Twitter, @PretiumWebcare.

Met vriendelijke groeten,
Webcare team Pretium
Peter

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Pretium beoordeeld.

Bergeon32

Heeft op 09 december 2013 om 20:01 geantwoord

Inderdaad op 2 december met Peter van Webcare gesproken en hij heeft aangeboden de overeenkomst te ontbinden. Hier ben ik heel tevreden mee.
Op 4 december had mijn moeder een brief bij de post met schriftelijke bevestiging hiervan.
Op het moment dat ze werkelijk terug is bij KPN ben ik tevreden en zal ik deze klacht op opgelost zetten. Tot die tijd wachten we af.

Alle klachten die gemeld zijn door