Klacht: Ongevraagde SMS dienst

op 27 juni 2017 over Telefuture in de categorie Incassobureaus

Op 5 november, 9 december en 17 december jl. heeft Telefuture ongevraagd 3x €3,- afgeschreven van het pre-paid tegoed van het mobielenummer van mijn 12 jarige dochter. Haar beltegoed is hiermee vrijwel volledig opgmaakt wat waarschijnlijk ons geluk is… anders was het bedrag waarschijnlijk veel hoger geweest. Door haar of ons is geen dienst aangevraagd noch is ons toesteming gevraagd voor deze dienst. Wij hebben ook haar sms history bekeken en er staan geen uitgaande sms berichten enkel twee inkomende sms berichten die zij… zo hebben wij haar geleerd netjes genegeerd heeft omdat het van een onbekend nummer (dus onbekende voor haar) kwam. Contact met de telecom provider Bliep heeft tot nu toe geen oplossing opgeleverd ( zij zouden navraag doen bij tele2 maar komen niet met een oplossing of aanvullende info). Ik begrijp niet waarom het bedrijf een SMS dienst in rekening brengt / mag brengen bij een minderjarige waar niet om gevraagd is en waar geen toestemming voor gegeven is.

Wij zijn tevreden als het bedrag van €9,- is terug gestort en bevestigd wordt dat de dienst ook niet meer actief is.... dat is namelijk voor ons niet na te gaan

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telefuture

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telefuture nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Telefuture in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telefuture een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telefuture

Heeft op 12 juli 2017 om 10:55 geantwoord

Beste,

Wij mailen u namens onze klant NTH. Wij, Globway, zijn de technisch facilitator van de dienst. Als een minderjarige deze dienst bewust of onbewust in aanspraak neemt, ligt de verantwoording hiervoor bij de ouders.

Indien u een contract voor uw kind met een mobiele telefoonaanbieder hebt afgesloten, bent u verantwoordelijk voor de kosten die uw kind veroorzaakt.
Hieruit volgt dat u onze contractpartner bent en niet uw minderjarig kind.
U kan NTH direct contacteren om een refund aan te vragen via customer.care@ccsupport.biz

Met vriendelijke groeten

Heeft op 12 juli 2017 om 14:13 geantwoord

Bijzondere redenatie... telefuture geeft dus aan dat zij klanten die zich daar niet bewust van zijn een betaalde service kunnen laten aangaan! Als dit volgens de Nederlandse wet al is toegestaan... m.i. een zeer laakbare houding van een bedrijf ongeacht of het nu om een meerderjarig persoon gaat of een kind!! Daarbij wordt het probleem doorgeschoven naar een wederpartij terwijl Telefuture degene is die het geld heeft laten afschrijven van het beltegoed van mijn dochter...zij zijn dus ook de partij die het geld heeft ontvangen. Voor ons bent u dus ook de partij die ons het geld hoort terug te betalen. Indien u zelf een overeenkomst heeft met NTH, hoort u die dan ook zelf aan te spreken. Wij kennen NTH niet, hebben bij hen net als bij Telefuture geen dienst aangevraagd en zij hebben ook geen geld afgeschreven van het beltegoed van mijn dochter. Bizarre is ook dat wij zo blijkt uit uw reactie door u wel worden gezien als \\\"contractpartner\\\"...

Alle klachten die gemeld zijn door mova-it