Klacht: ongevraagde betaalde sms-dienst

op 13 juli 2016 over Telefuture in de categorie Incassobureaus

Het schijnt dat ik me heb aangemeld voor een sms dienst, doordat er een OK gestuurd zou zijn naar 4239. bij Telefuture en is er in januari 13 x3,00euro(39E) afgeschreven ; in februari 16 x 3,00 euro (48E) In maart 16 x 3,00euro (48E) en in april 16 x 3,00euro (( 48E) inmiddels werd deze dienst door tussenkomst van de provider Tele2 stopgezet; hier heb ik ook een klacht neergelegd, daar ik helemaal geen sms berichten gestuurd heb naar 4239 en zij wezen naar Telefuture en volgens dit bedrijf heb ik wel 13 +18+18+18 =67x aan iets meegedaan waar ik geheel geen weet van heb en ook niet actief aan deelgenomen heb . .Tot nu toe is het me geheel onduidelijk wat deze sms-dienst 4239 behelst . Zelf heb ik het sterke vermoeden opgelicht te zijn .

Het is duidelijk .daar er wel geld van mijn rekening is afgehaald (in totaal 183,00 euro )en dat daar geen enkele dienst of product of iets anders voor geleverd is.Hierbij eis ik het gehele bedrag terug

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telefuture

Bericht van Telefuture

1 jaar geleden - Beste Mirjam, Telefuture verwerkt sms-berichten. Om een sms te versturen is er een bepaalde techniek nodig en Telefuture levert deze techniek. Wij zorgen ervoor dat bedrijven zoals radiostations, tv zenders, de overheid, banken, en aanbieders van digitale diensten SMS berichten kunnen versturen naar consumenten. Om een SMS van A naar B te krijgen heb je een gateway nodig en dat is precies wat Telefuture is. Ontvangt u berichten van één van onze klanten en heeft u hierover een klacht, bel dan met 0900-4004343. Bent u lid geworden van een abonnementsdienst dan heeft u “OK” ingezonden naar een zogenaamde shortcode (4-cijferig-nummer). Sms het woord “STOP” naar de 4-cijferige code die bovenaan de ontvangen SMS berichten staat om af te melden. Indien u uw GSM nummer wilt blokkeren voor alle Premium SMS diensten in Nederland, kunt u dit doen via www.payinfo.nl. Op deze website wordt stap voor stap uitgelegd hoe u dit aan kunt pakken. Op 17-1-2016 12:09:43 heeft u op de website Quizmaniac van het bedrijf Medmar uw mobiele nummer ingevuld om deel te nemen aan een quiz. De kosten, vermeld op de website, bedragen 12 euro per week + 3 euro aanmeldkosten. Na het invullen van uw nummer ontving u op uw mobiele toestel een gratis waarschuwingsbericht waarin staat hoe u lid wordt (antwoorden met OK), wat het kost (12 euro per week + 3 euro aanmelding), hoe u zich afmeldt (antwoorden met STOP) en waar u de helpdesk van dit bedrijf kan bereiken voor vragen: help@quizmaniac.com. Desalniettemin heeft u op 17-01-2016 12:10:21 OK ingezonden en bent u het abonnement ondanks al deze vermeldingen aangegaan. Omdat u erg veel geld uitgeeft aan deze dienst heeft u nog een gratis waarschuwingsbericht ontvangen op 31-01-2016 10:58:28: Gratis bericht: Je gebruikt abonnementsdienst 4239. Info? www.smsgc.nl. Op 29-04-2016 15:45:20 heeft u het abonnement gestopt. Er zijn dus geen ongevraagde berichten gestuurd en geen onterechte kosten in rekening gebracht. Ik hoop dat het nu duidelijk is hoe dit is ontstaan. Met vriendelijke groet, ^SF Webcare Team Telefuture

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telefuture nog niet in behandeling is genomen.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Telefuture in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door MIME