Klacht: Ongevraagd en onduidelijk over de kosten een smsdienst verstuurt! kadasterdata verdient geld over rug van woningzoekendebezitter. PAS OP!

op 29 juni 2018 over Kadasterdata in de categorie Taxatie

Ongevraagd en onduidelijk over hoe hoog deze smsdienst kost heeft Kadasterdata.nl een SMS over WONINGWAARDE naar mijn mobiel, een zogenaamd GRATIS SMS verstuurt. Ik vertrouw deze smsdienst niet zoals al vaker gebeurt met spam premium smsdiensten.

Want tot mijn schrik zie ik op de informatie op de site kADASTERDATA.NL dat je (minimaal) 8 euro (4 keer SMS bericht @ 2 euro!) moet betalen voor elke informatie WONINGWAARDE. Deze kosten betaal je per woning! Stuur je onbewust meerdere POSTCODE HUISNR naar 2233 dan krijg je per direct een rekening van tientallen euro ! Veel mensen zijn hierdoor veel geld kwijt aan waardeloze woninginformatie! Weinig waar voor veel geld!

De kostengegevens moeten in de sms staan.Een smsdienst aanbieder is verplicht deze kosten te melden anders is het misleiding en SPAM, tegen de consumentenwet. Ik heb gelezen klachten van mensen die een torenhoge kosten hebben betaald nadat ze gebruik hebben gemaakt van deze NIET GRATIS sms dienst!

KADASTERDATA MOET ONMIDDELIJK STOPPEN MET DEZE SMS DIENST! KADASTERDATA IS ILLEGAAL BEZIG MET DIT SOORT PRAKTIJK. HET IS OPLICHTERIJ! IK HEB TROUWENS NOOIT OM DEZE SMSDIENST GEVRAAGD. ZE STUREN ONGEVRAAGD EEN NIET GRATIS SMS ABONNEMENT ZONDER KOSTENINFORMATIE VOORAF. KADASTERDATA LOKT MENSEN UIT DOOR HUN ONWETENDHEID EN ONBEWUST EEN SMS TE VERSTUREN NAAR HUN MOBIELNUMMER MET ALLE GEVOLGEN NADIEN!

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kadasterdata over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Kadasterdata in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kadasterdata een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kadasterdata

Heeft op 02 juli 2018 om 09:15 geantwoord

Geachte heermevrouw,

De eerste sms die wij verzenden is een gratis sms, u hoeft hier uiteraard niet op te reageren.

Als u gebruik maakt van de sms-dienst 2233 krijgt u maximaal 4 betaalde SMS-berichten. Met het eerste SMS-bericht testen wij de communicatie mogelijkheid tussen uw toestel,provider en onze diensten.

In het 2e tm 4e SMS-bericht ontvangt u het bouwjaar, inhoud,oppervlakte,woningwaarde, koopsom etc... Per SMS-bericht (maximaal 4 berichten) betaalt u € 2,-.

De totale kosten bedragen in deze dan € 8,- plus de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon.
Dit staat duidelijk vermeld op onze website.

Tevens geven wij in de sms ook aan dat de kosten € 2,- per ontvangen bericht bedragen. Ook voldoen wij aan de SMS-gedragscode.

Blijkbaar heeft u ooit een sms verzonden aan 2233, anders kunnen wij uw 06-nummer niet ons ons bestand hebben.

Kadasterdata klantcontact

Heeft op 11 mei 2020 om 17:12 geantwoord

Ik stuur nog mijn nieuwe reactie in 2020 omdat kadasterdata.nl opnieuw een scam SMS bericht gestuurd heeft op mijn mobielnummer! Ze hebben mijn mobielnummer nog steeds bewaard twee jaar lang en ongevraagd weer een SMS bericht te versturen, daarmee overtreden ze de SMS-gedragscode! Kadasterdata.nl is nooit verbeterd!

Alle klachten die gemeld zijn door neoblime24