Klacht: ongevraagd betaalde sms-diensten krijgen

op 15 september 2016 over Telefuture in de categorie Incassobureaus

mijn zoon heeft plotseling tientallen sms-kosten gekregen op de faktuur, terwijl er slechts 1x sms op zijn telefoon is ontvangen, van code 5040-Telefuture-300
mijn zoon heeft dit niet geien en weet nu nog niet waar dit heeft kunnen gebeuren, ik kan het ook niet vinden waarom we van deze sms kosten krijgen €48.00 in 1x maand (16x sms dienst a €3.00 per stuk)

Teruggave van de €48.00 aan kosten en excuus voor dit misbruik van ongevraagd betaalde sms-diensten.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telefuture

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Telefuture in behandeling genomen

Bericht van Telefuture

6 maanden geleden - Beste, Om uw vraag in behandeling te kunnen nemen verzoeken wij u het betreffende mobiele nummer aan ons door te geven. Met vriendelijke groet, Salessupport

Reactie van de melder van de klacht markj

6 maanden geleden - het mobiele nummer is: 06-82045926

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telefuture een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telefuture

Heeft op 16 september 2016 om 08:25 geantwoord

Beste,

Als een minderjarige deze dienst bewust of onbewust in aanspraak neemt, ligt de verantwoording hiervoor bij de ouders.
Indien u een contract voor uw kind met een mobiele telefoonaanbieder hebt afgesloten, bent u verantwoordelijk voor de kosten die uw kind veroorzaakt.
Hieruit volgt dat u onze contractpartner bent en niet uw minderjarig kind.

Er is gebruik gemaakt van een SMS-dienst. Op telefoonnummer 31682045926 is op 14-11-2015 een gratis sms verzonden: SMS nu OK naar 5040 word JIJ de winnaar van de Mobizzoquiz? Quizabonnement 4sms/week,12Euro/week+3Euro stoppen?Stuur stop naar 5040. Sms nu OK naar 5040.Hierop is gereageerd met het insturen van OK vanaf het bg mobiele nummer.
In de sms staat duidelijk aangegeven om wat voor een dienst het gaat en wat de kosten zijn voor het abonnement.
Tevens heeft u op 14-11-2015 een gratis SMS ontvangen waarin u nogmaals werd geattendeerd op het gebruik van deze abonnementsdienst.

Aan uw verzoek tot terugstorten van gemaakte kosten kunnen wij dan ook niet tegemoetkomen.

Salessupport

Alle klachten die gemeld zijn door markj