Klacht: Ongeluk tijdens dagtraining brommer en examen

op 14 juli 2017 over Verkeersschool Intest in de categorie Rijscholen

Op 12-7-17 heeft mijn zoon Tom bij u een dagcursus brommer en examen gedaan. Ten eerste was de afspraak gemaakt dat hij om 10:00 uur aanwezig moest zijn op de afgesproken plek en vervolgens komt uw docent pas om 10:45 uur en zijn ze pas om 11:00 uur gaan rijden. Geen beste start dus.

Het was niet echt een geschikte dag gezien de heftige regenval.
Tom heeft bijna gelijk in de ochtend een ongeval (onderuit gegaan tijdens een bocht op een gladde putdeksel) gehad tijdens de lessen. Uw rijschool/instructeur was niet voorbereid op dit soort situaties aangezien men niet in het bezit was van een EHBO doos en geen 1e hulp kon verlenen. U bent toen met mijn zoon naar een benzine station gereden, waar hij verbonden is op meerdere plaatsen op zijn lichaam door de vrouw van het tankstation. Daarbij zijn de wonden niet schoongemaakt of gedesinfecteerd omdat dit niet aanwezig was. Ook in een later stadium t/m het examen zijn bovenstaande stappen niet gedaan.

Gelijk na het ongeluk heeft u een andere helm (met scherm) gekocht voor onze zoon, aangezien de andere een open model was waarbij het zicht minimaal was door de regen. Schijnbaar moet er eerst een ongeluk gebeuren voordat men de juiste materialen krijgt voor het oefenen met de brommer.
Tevens is er geen contact opgenomen met ons toen het ongeval gebeurd was om te bespreken hoe verder. Tom had meerdere verwondingen en op basis daarvan was het logisch geweest om te bespreken of de rest van het dagprogramma + examen nog wel zin had. Deze keus kan je niet alleen aan een puber overlaten.

Thuis gekomen zijn wij zeer geschrokken van de verwondingen op 4 plaatsen van zijn lichaam en open huid op sommige plaatsen. Wij hebben hem eerst onder de douche gestopt om de wonden schoon te maken. Desinfecteren heeft geen zin meer 6 uur later !!!!!!
Uw bent als rijschool direct verantwoordelijk voor uw klanten en bent daarbij zwaar in gebreke en nalatig geweest.

Daarnaast is er ook sprake van schade aan zijn kleren en zijn horloge is ook kapot gegaan tijdens het ongeval.

U kunt zich voorstellen dat dit allemaal er niet toe heeft bijgedragen, dat hij niet in een optimale conditie was om nog een rijexamen te doen. Helaas is die ook nog gezakt.

Op dit moment is het niet duidelijk of er nog medische vervolgstappen ondernomen moeten worden, aangezien ik eerst wil afwachten of er nog lichamelijke gebreken naar voren komen nav dit ongeval. Indien nodig ga ik morgen met mijn zoon naar de huisarts (1 dag later was dit niet noodzakelijk volgens ons, aangezien er geen sprake was van ontsteking op de verwondingen)

Bij deze wil ik u alvast laten weten dat wij zeer teleurgesteld zijn in deze gang van zaken. Wij gaan ervan uit dat u dit op een professionele manier zal oppakken.

2 dagen later hebben we nog steeds geen reactie van dit bedrijf en dit getuigt niet van professioneel gedrag, vandaar deze openbare klacht

Een excuus en vergoeding van de schade en herkansing/praktijkopleiding op uw kosten

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Verkeersschool Intest

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Verkeersschool Intest nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door TBRG