Klacht: onduidelijkheid troef!

jos33tj3 op 03 december 2018 over GGN Mastering Credit in de categorie Incassobureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een schuld bij menzis, deze is uiteindelijk terecht gekomen bij ggn. Omdat zij van elke gemiste maandpremie een apart dossier aanmaken, deze wordt volgens hun zo aangeleverd, zag ik uiteindelijk door de bomen het bos niet meer en heb ik verzocht om een gebundelde regeling. Deze werd 200 euro per maand. Door een fout van mij is de aflossing van afgelopen september niet tijdig betaald, ik kwam hierachter doordat ik van ggn opnieuw een brief kreeg, inloggen op mijn ggn kon ik niet omdat de combinatie postcodedossiernummer niet klopte (?!). Ik heb de rest van de maanden keurig betaald en op die manier al 1200 euro afgelost in het afgelopen half jaar. Nu hebben ze echter loonbeslag gelegd, daarnaast over een ander dossiernummer beslag op mijn inboedel (graag betalen voor 13 december anders volgt openbare verkoop), aangezien er dus ook al loonbeslag ligt is dit voor mij zo goed als onmogelijk. Hierover heb ik gebeld met het verzoek om tot een oplossing te komen. Ik werd echter geschoffeerd door mijnheer van Leusen van GGN en het was mijn probleem, niet dat van hem. Tot mijn verbijstering hebben ze mij nu over nog een ander dossiernummer een dagvaarding gestuurd om 18 december voor de rechter te verschijnen, tenzij ik voor die tijd betaal. Dus er ligt loonbeslag, beslag op inboedel, te betalen voor 13 december en er ligt een dagvaarding. Toen ik uiteindelijk na veel gedoe toch een inlogcode kreeg voor mijnincasso bleek dat ze mijn gebundelde aflossing hadden gebruikt op dusdanige wijze dat alle dossiers in stand werden gehouden, kleine bedragen afgeboekt op hele kleine dossiers, ipv deze volledig af te boeken. Het totaalbedrag (minus het bedrag waarover loonbeslag is geheven) aan schuld bedroeg 1750 euro, hiervan heb ik 1240 euro afgelost, nu staat er nog een bedrag open van 1580 euro! Per saldo is er dus een bedrag van ruim 1000 euro aan incassokosten bij gekomen.

Overigens zie ik nu dat bij al die dossiers staat dat ik een betalingsregeling heb getroffen en is er geen sprake meer van beslaglegging. Aangezien ik hierover geen bericht heb gehad, weet ik niet meer wat ik nu moet geloven.

Ik geloof dat ik ook maar een incassobureau ga beginnen.

Gewenste Oplossing:

Ik wil duidelijkheid over welke regeling er nu getroffen is, ik wil zelf bepalen op welke dossiers mijn afbetaling wordt afgeboekt zodat ik dossiers af kan sluiten en weg kan werken, hiervan wil ik schriftelijke bevestiging.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar GGN Mastering Credit over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door GGN Mastering Credit in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat GGN Mastering Credit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GGN Mastering Credit

Heeft op 17 december 2018 om 14:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Gerrits,

Wij hebben kennis genomen van uw klacht. Om redenen van privacy kunnen wij hier op dit platform niet inhoudelijk op ingaan. Daarom hebben wij u per separate email een inhoudelijke reactie gezonden.

Wij vertrouwen er op hiermee uw klacht naar behoren te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,
GGN Mastering Credit N.V.

Alle klachten die gemeld zijn door