Klacht: Ondeugdelijk product, ondeugdelijke reparatie en klantenservice scheept me af

KapotteMicrofoonLaptopMedion op 02 april 2018 over Medion in de categorie Electronica - Computers

Ik heb sinds de aanschaf van een laptop van Medion twee jaar geleden, problemen gehad met de microfoon, deze maakt bij het opnemen een storend geluid. Ik weet niet of het probleem aan de microfoon zelf ligt of elders aan het apparaat, maar ik heb kunnen uitsluiten dat het een softwarematig probleem is. Ik heb dit probleem twee jaar geleden gemeld en het advies dat ik kreeg was dat ik de laptop maar naar fabrieksinstellingen moest terug zetten, dan was het probleem volgens Medion verholpen. Niet dus…
Ik heb in de tussentijd verschillende drivers geinstalleerd, windows opnieuw geinstalleerd en zelfs een bios upgrade geinstalleerd maar niks heeft geholpen. Uiteindelijk heb ik maar een externe microfoon gekocht maar die werkte niet op de laptop waarna ik er één voor usb heb aangeschaft. De levering hiervan duurde langer dan ik had gehoopt waarna de laptop net een paar dagen buiten de garantie viel toen ik het opstuurde ter reparatie naar Medion. Zij zouden het apparaat repareren binnen de garantie voorwaarden en ik heb hier ook geen rekening voor gekregen. Maar toen ik het product terug kreeg, was er niks gerepareerd aan wat er kapot was en bleek de foutomschrijving van de reparatie ook totaal niet op waar de laptop voor was opgestuurd. Tevens was de onderkant van de laptop half buiten de behuizing gemonteerd. Ik heb toen contact gezocht met Medion maar die vertelde mij dat als ik hem opnieuw zou opsturen hij jammer genoeg buiten de garantietermijn viel en dat ik dus voor de reparatie zou moeten betalen, dit terwijl ze hem in eerste instantie niet eens hebben gerepareerd. Na enkele keren contact met ze te hebben gehad hebben ze mij gevraagd te bellen, wat dus 1 euro per gesprek kost. Dit heb ik gedaan en de persoon die ik gesproken had vertelde mij dat ik garantie had op de reparatie. Ik wilde hier een schriftelijke bevestiging van en toen kreeg ik via e-mail te horen dat ik alleen garantie had op de door de reparatie vervangen onderdelen.
De onderdelen die waren vervangen waren niet de oorzaak van het probleem dus hier had ik helemaal niks aan. Met andere woorden moet ik gewoon voor de reparatie betalen en elke keer dat ik contact met Medion heb is het enige antwoord dat ik krijg dat mijn product buiten de garantietermijn valt en dat ik dus eigenlijk gewoon pech heb.
Nu weet ik dat zij bij levering geen deugdelijk product hebben geleverd en een ondeugdelijke reparatie hebben uitgevoerd en dat ik recht heb op kosteloze reparatie, maar dit weigeren ze.

Ik ben tevreden wanneer mijn laptop nu eindelijk eens naar behoren werkt, door middel van kosteloze reparatie of vervanging van het gehele product als ze het niet kunnen repareren en ik wil ook excuses voor de manier hoe ik door de klantenservice meerdere keren met een standaard bericht wordt afgescheept met het excuus dat ik geen garantie meer heb

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Medion over deze klacht.

Bericht van Medion

4 jaren geleden - Wij hebben elkaar gesproken en zijn samen tot een oplossing gekomen. Indien vragen vernemen wij dit graag van u. Met vriendelijke groet Medion Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Er is mij kosteloze reparatie onder garantie aangeboden nadat ik persoonlijk ben gebeld door de klachtenafdeling. Ik ben wat dat betreft tevreden over de klacht afhandeling door Medion.

Alle klachten die gemeld zijn door