Klacht: onderlevering van Solar Frontier panelen

op 15 juni 2017 over Arends techniek in de categorie Installatiebedrijven

We hebben nov 2016 een Solar Frontier zonnepanelen set gekocht, pas na 3,5 maanden waren de defecte modules vervangen en waren alle panelen in werking.
Vanaf het begin hebben we aangegeven dat de gehele set ondermaats presteerde en hierop is constant niet gereageerd.
Nu we de standen t/m hebben genoteerd blijkt dat de installatie plusminus 25% minder levert als door de leverancier is beloofd.
De leverancier wil niets ondernemen en verwijst naar hun voorwaarden, waarin staat dat ze niet verantwoordelijk zijn voor onder levering.
Op deze wijze kun je de klanten van alles beloven, maar geen service verlenen.

Als het probleem opgelost wordt of dat de rekening in verhouding wordt verlaagd.

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Arends is failliet en overgenomen, maar de garantie is niet overgenomen en Solar Frontier importeur reageert ook niet, eveneens de centrale importeur in Duitsland reageert ook niet op garantie vragen. DUS KOOP NOOIT SOLAR FRONTIER EQUIPMENT

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Het blijkt dat de kennis bij Arends ondermaats is, men heeft de verkeerde omvormer geplaatst, daardoor geeft deze een rendement heeft van lager dan 70%. Deze mensen werken er nu ook nog, dus koop hier nooit een installatie.

Alle klachten die gemeld zijn door