Klacht: Onderhoud MV instalatie Klant 009079

op 17 augustus 2016 over Cevesin in de categorie Installatiebedrijven

Geachte heer,mevrouw,

17 mei 2016 hebben wij contact gehad met het bedrijf Cevesin BV, de MV maakte sinds een week lawaai,er zou een afspraak ingepland worden om dit na te kijken.
Op 27 mei 2016 stond de monteur voor de deur, hiervan hadden wij geen bericht gehad, dus het was een geluk dat wij thuis waren, de monteur dacht dat hij voor een CV storing kwam, hij had geen opdracht voor de MV gekregen, hij was wel bereid er even naar te kijken.
De monteur schrok van de vervuiling van de MV, deze was zo aangekoekt dat er brand had kunnen ontstaan, gelukkig hadden wij hem uit gezet vanwege het geluid.
De monteur is bijna een uur bezig geweest om de MV zo goed mogelijk schoon te maken, echter nu blijkt dat er door de vervuiling speling op het lager is ontstaan, dus het geluid is niet verholpen, volgens de monteur zal het alleen maar erger worden.
Deze monteur is ook in 2015 bij ons geweest voor onderhoud, hij vertelde ons dat hij toen geen opdracht had om de MV ook te doen, volgens de monteur was de MV al 6 jaar niet schoon gemaakt, hij vroeg of wij wel een contract hiervoor hadden, bij telefonische navraag kregen wij te horen dat er geen contract was voor de MV, wij hebben dit nagevraagd bij onze beheerder, en er bleek wel degelijk een contract te zijn voor de MV, nadat wij een kopie hiervan via de e-mail naar hadden opgestuurd naar Cevesin, kregen wij onderhoud rapporten terug gemaild waarin stond dat er wel onderhoud was gepleegd aan de MV.
Hiervoor hebben wij getekend, maar aangezien wij nooit geweten hebben dat de MV gedaan moest worden en dit ook nooit gezien hebben en in de veronderstelling waren dat het hier om de CV ging hebben wij uiteraard getekend, maar wel digitaal, wij hebben niets op papier gezien.
Wij gaan ervan uit dat de monteur weet waar hij over spreekt wanneer hij aangeeft dat de MV nooit is schoon gemaakt, en dat hij hem in 2015 ook niet gedaan heeft.
Het bedrijf wil de reparatie verrichten maar dan op onze kosten, uiteraard kunnen wij hier niet mee akkoord gaan, gezien het feit dat er volgens de monteur geen onderhoud is geweest.
Wij hebben nu zelf een nieuw motor onderdeel vervangen, en willen graag een tegemoetkoming in de kosten van het Cevesin, de kosten waren €253.00
Dhr en Mevr C. van Kooij

Een tegemoetkoming in de gemaakte kosten ter compensatie zou billik zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door AenKvK