Klacht: Onbewoonbaar

op 29 juni 2016 over Wonenbreburg in de categorie Woningcorporaties

Hallo Klacht.nl. Ik heb een woning gekregen via Wonenbreburg. Maandag 16-05-2016 had ik een mail ontvangen: Meneer, u kunt uw huurcontract komen ondertekenen op 18-05-2016. Op woensdag 18-05-2016, wilde ik het huurcontract ondertekenen, maar zag dat er niks aan de woning was gedaan terwijl ze mij beloofd hadden, dat ze alle reparaties zullen verrichten en dat het ingebouwde kast eruit zouden halen. Dus ik kon op 18-05-2016 het huurcontract niet teken terwijl ik wel het geld van de huur overgemaakt had, omdat Wonenbreburg dat wou. een week later zeiden ze dat alles gemaakt en klaar was en dat ik het huurcontract kon komen teken. ik had het huurcontract ondertekend, en Wonenbreburg zei tegen mij dat ik alles moest nalopen met een briefje, en als ik iets tegen zou komen wat nog gedaan moest worden dat ik dat door moest geven en dat Wonenbreburg dat kwamen repareren. ik heb aantal punten gevonden dat nog gemaakt moet worden: badkamer tegels kapot, toilet pot lekt, keuken tegels oud en vies en worden niet schoon. ik heb alles doorgegeven en de enigste wat Wonenbreburg doet is langs komen voor een inspectie en beloven dat alles in orde word gemaakt.
Ze zijn al zeker 6 keer langs geweest, en er is nog niks gedaan.
Ik wacht nog steeds op het vernieuwen van de badkamer wat hun zelf beloofd hadden om te komen doen omdat de tegels kapot zijn. Ik wacht nog steeds op een nieuw toilet pot, omdat hij elke keer lekt, en ik wacht op het vernieuwen van de keuken, omdat de tegels erg smerig en vies zijn dat ik het niet meer schoon krijg, zo erg is die keuken dat ik niet eens een boterham in wil smeren. ik heb de huur al betaald aan Wonenbreburg omdat ze per mail dat aan mij vroegen dat ik op 18-05-2016 de huur over moest maken en de huurcontract moest komen tekenen. ik heb huur betaald terwijl de woning niet eens bewoonbaar is, omdat badkamer, toilet, en de keuken nog niet in orde is. Ik ben al vanaf 18-05-2016 aan het wachten, en moet de komende maand weer huur betalen terwijl ik er niet eens in kan wonen. ik vind dit een hele kwalijke zaak, en vind dit niet kunnen. ik wil dat Wonenbreburg Tilburg netjes met mij gaat oplossen, voor de mankementen die er nog zijn.
Met spoed hoop ik dat Wonenbreburg een reactie of een actie gaat ondernemen. vooral het keuken wil ik graag een boterham in kunnen smeren. als mensen me zouden zien hoe ik nu leef zouden ze mij voor gek verklaren, ik kan niet eens normaal bezoek ontvangen want ze niet eens naar de wc kunnen. dit kan gewoon niet, en neem hier geen genoegen mee. Wonenbreburg verwacht wel huur elke eind van de maand. Ik vind dit gewoon oplichterij. Ik heb al 836,86 euro betaald aan Wonenbrebrug en kan er nog steeds niet in wonen, en ik moet weer de komende maand Juli 553,08 euro overmaken aan Wonenbreburg. Ik wil gewoon er normaal in kunnen wonen zoals ieder mens in Nederland. En is inmiddels weer 553,08 van mijn bankrekening afgeschreven.

-Nieuwe badkamer dat Wonenbreburg beloofd zou hebben.
-Nieuwe toilet pot.
-Nieuw keuken.

En de huur pas in laten gaan, wanneer alles gerepareerd is,
want ik betaal huur zonder er in te kunnen wonen.
Ik wil mijn geld terug!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wonenbreburg over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht pvrolijk

6 maanden geleden - help!

Alle klachten die gemeld zijn door pvrolijk