Klacht: onbeschofte bejegening

op 16 september 2017 over Roobol in de categorie Interieurbedrijven

Ivm een hevige lekkage, waarbij onze vloer die nog niet eens een jaar lag (van Roobol), eruit is gehaald, kwamen ze vandaag van Roobol Zoetermeer de vloer leggen. Wij wonen split level , waarbij onze woonkamer 70 cm lager ligt dan de keuk/eetkamer. Alleen de laatst genoemde hoefde vervangen te worden. Wij wilden per se dezelfde vloer ervoor terug zodat het mooi 1 geheel blijft.
Allereerst in de winkel al veel gedoe omtrent de bestelling van de vloer. Deze wilden zij niet plaatsen omdat ze eerst geld wilden zien. Ook na een brief met goedkeuring van de verzekering wilden zij eerst geld zien en wilden zij de vloer niet reserveren. Omdat de verzekering pas na levering uitbetaald dit grote bedrag voor moeten schieten. Roobol was niet meedenkend en vond alles maar ingewikkeld.
Tijdens het nemen van de maten is ons verzekerd dat alles terug zou komen in originele staat. Wij wilden laminaat in hetzelfde patroon als het lagere deel gelegd hebben en daarbij plinten en strips op dezelfde plekken als waar ze zaten. Dit zo afgesproken en met de meneer van Roobol en op het hart gedrukt dat dit voor ons erg belangrijk is. Was geen probleem.
Toen kwam de dag waarop de vloer gelegd werd. Tussen 7.45 en 10.45 zouden ze komen en ze waren er om 11 uur. Het waren echt twee horken van mannen. Beiden vonden alles lastig en gaven herhaaldelijk aan dingen niet op de afgesproken manier te willen doen. Mijn moeder die bij het maten nemen was (ivm onze vakantie) aan de telefoon gegeven om door te geven wat afgesproken was. Werkelijk een horkerige bejegening. Volstrekt onprofessioneel en onbeschoft. Mannen weigerden een luik die in de gang zat te bekleden en er nieuwe strips omheen te plakken, terwijl dit wel afgesproken was. Mannen weigerden ook met de Roobol te bellen om dit probleem om te lossen. Ikzelf werd op een hele onbeschofte manier benaderd en ik voelde mij er erg onprettig bij deze twee mannen over de vloer te hebben. Ik heb alles moeten verdedigen en goedpraten, waarbij ik ook heb gezegd dat ze moesten stoppen met kankeren op hoe wij de afwerking van de vloer hadden gedaan en terug wilden hebben.
Tijdens het leggen veel gemopper omdat wij het laminaat wat er lag lelijk neergelegd zouden hebben en het patroon die erin moest komen (ook afgesproken tijdens het maten nemen en zou wederom geen probleem zijn) was lastig, niet mooi en niet te doen. Na veel gemopper hebben ze uiteindelijk wel het patroon gelegd.
Mannen gingen regelmatig buiten een sigaretje roken met de deur open, waarbij ik letterlijk kon verstaan wat ze zeiden. Deden geen moeite om gesprekken te verbergen. Mopperden op dat ze het niet mooi vonden, een beunhaas het gelegd zou hebben en ze weigeren sommige zaken uit te voeren ‘nou dat ga ik echt niet doen’. Praatten ook over afwerking van kozijnen, keuken etc. waar ze in principe niks mee te maken hadden en hoefden te hebben. Pijnlijk en volslagen onprofessioneel.
Kortom ik wil een klacht indienen over de bejegening van de mensen van Roobol. Ik vind ze ronduit onbeschoft. Ook de communicatie tussen de verschillende medewerkers van Roobol laat zeker te wensen over. Daarnaast ligt de vloer er schreef in (vloer loopt zichtbaar schuin weg).

Excuses

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Roobol

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Roobol in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roobol een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roobol

Heeft op 19 september 2017 om 13:30 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door n.a.l.