Klacht: Onbeschofte behandeling klantenservice

op 05 mei 2016 over Montel in de categorie Lederwaren

Ik ben meerdere keren bij Montel Leiderdorp geweest en heb me daarom door meerdere verkopers laten voorlichten. Met de een na laatste verkoper heb ik het model doorgesproken: een hoekbank, met een gedeelte uit één stuk. In de toonzaal stond een hoekbank met een eiland. Die verkoper zei, dat dit niet het model was, wat ik wou, en liet me een voorbeeld zien uit één stuk. Heb hem verteld, dat ik hartpatient ben en elke dag een tot twee uur moet liggen. En graag eens een keer richting tv. Ook zou dit gedeelte als logeerbed kunnen dienen. Op de tekening van Montel stond dit model zónder breuklijn getekend, dus dit klopte met zijn verhaal. De volgende keer was er een andere verkoper. Bij hem heb ik de koop gesloten, zonder in detail op de vorm van de bank in te gaan. Omdat ik dat al bij de vorige verkoper had gedaan, en er vanuit ging dat alle verkopers van Montel dezelfde info geven.

Toen de bank geleverd werd, bleek het gedeelte van 2.02 wél uit twee gedeeltes te bestaan en de breuklijn zit precies op schouderhoogte, dus pijnlijk voor me. Niet wat ik besteld had.

Via de meubelman een klacht bij Montel ingediend, de dag erna ben ik naar de winkel gegaan en heb de laatste verkoper gesproken, die al bericht van Montel had gehad. Heb aan hem mn verhaal gedaan.

Daarnet de klantenservice van Montel aan de lijn gehad. Mijn verhaal werd uit zn verband gerukt, ze deed alsof ze het niet begreep, terwijl t nog niet zo moeilijk te begrijpen is. Bv. Ik zei, dat de verkoper me bij een ander model had laten zien, hoe het gedeelte uit één stuk eruit zag, begon zij dat ik een ander model had gezien, dan dat ik gekocht had! Waarop ik zei, dat ze dit niet moet doen. Toen ik vroeg of ze wat langzamer en vriendelijker wou praten (ze pakte me op woorden en liet me niet uitpraten), zei ze dat ík GEMEEN deed! Toen kwamen de tranen in me op. Duidelijk een cursus gehad hoe je de klant in verwarring brengt en hoe pinnig je dan de klant ‘afmaakt’. Bah! Een mens kan ook een klacht op een vriendelijkere toon en manier afwimpelen.

Bij Montel moet je bij elk bezoek de naam van de verkoper noteren en wat hij gezegd heeft, en hem dit laten ondertekenen. Hun tekeningen van de verschillende modellen kloppen niet met de showroommodellen, maar daar wordt overheen gepraat. Ontzettend naar!

Een excuus, een bloemetje, en 200,00 genoegdoening. En dat de tekeningen van hun modellen gaan kloppen met de werkelijkheid

Ik heb inmiddels duidelijk begrepen, dat er niks aan het model veranderd kan worden. Ik had juíst dit model gekocht, zodat ik eens eindelijk recht voor de TV zou liggen, en niet scheef. Als ik dit geweten had, had ik een gewone drie zits bank gekocht, zonder hoek, want die is nu overbodig. Maar daar zit ik nu aan vast......zonde van t geld....

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Montel over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Montel in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Ineke55