Klacht: Onbekende nota uit 2003 vorderen.

op 27 juni 2016 over Intrum Justitia in de categorie Incassobureaus

Intrum Justitia heeft in december 2015 een brief gestuurd over een openstaande rekening van Neckermann uit 2003. Dit kwam ons(mijn vrouw en ik) niet bekend voor, vanwege het feit dat wij nooit lid zijn geweest van Neckermann en dus ook nooit wat hadden besteld. Naar aanleiding van die brief heb ik telefonisch contact gezocht met Intrum Justitia en gevraagd waar dit vandaan kwam. Het enige wat de niet-professionele telefoniste (zij kwam totaal niet serieus over en was in gesprek met iemand ter plaatse) zei was dat het om een openstaande rekening ging. Die kon ik met korting betalen (nog nooit gehoord van een incasso bureau die korting geeft). Ik heb haar toen verzocht om bewijslast op te sturen in de vorm van facturen, evt herinneringen van facturen (als wij een openstaande rekening zouden hebben dan verwacht je op zn minst een aantal herinneringen). Dit zou ze verwerken zei zij. Nooit meer wat gehoord sinds 16-juni jongsleden. Wederom een brief of wij contact konden opnemen met hun ivm de openstaande rekening van 267,43eu. Ik heb geen goed gevoel bij dit bedrijf en de manier waarop zij werken. Ook gelet op de vele gelijksoortige klachten vraag ik me oprecht af wat de legitimiteit van dit bedrijf is.

Ik ben tevreden als zij mij VOLLEDIG UIT HUN BESTAND VERWIJDEREN en de nota die zij claimen te hebben vernietigen. Ik heb Intrum Justitia netjes de kans gegeven om bewijslast te tonen, ondanks de dubieuze nota. Ook dit hebben zij vanaf december binnen een bepaald termijn moeten doen. Ook hierin zijn zij nalatig geweest.
Buiten het feit om dat wij NOOIT lid zijn geweest van de Neckermann, is een nota uit 2003 allang verjaart en is dit zeer onbetrouwbaar.

\"rechtsvordering tot nakoming van een overeenkomst (bijvoorbeeld een lening, of een koopovereenkomst) verjaart 5 jaar nadat de vordering opeisbaar is geworden (bij betalingsverplichtingen is de vordering eerst opeisbaar na de uiterste betaaltermijn van bv. de factuur). Ook de vordering tot levering van een reeds betaald maar nog niet ontvangen product, verjaart na 5 jaar\".

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intrum Justitia over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum Justitia in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum Justitia een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum Justitia

Heeft op 29 juni 2016 om 09:48 geantwoord