Klacht: onacceptabele bejegening medewerkster

op 24 april 2017 over Kiosk in de categorie Supermarkten

Gisteren wilde ik een koffie halen bij de kiosk te Blaak. Ik was onderweg naar het museum met mijn zoontje van 4 jaar. Ik ben vaste klant bij de kiosk en ik haal daar regelmatig een koffie. Dat bedacht ik ook voordat ik de deur uit ging. Ik had nog een aantal spaarkaarten liggen, deze waren niet vol maar samen was het een volle spaarkaart. Omdat ik regematig een andere tas bij mij heb had ik een aantal halfvolle spaarkaarten. Ik besloot deze mee te nemen en te vragen of ik de spaarkaarten op deze wijze kon inleveren. Ik bestelde een koffie en gaf de medewerkster de spaarkaarten. Ik zei bij elkaar is het een volle spaarkaart, kan ik dit zo inleveren? De medewerkster gaf eerst geen antwoord en zei uiteindelijk hier kan ik helemaal niks mee. Ik vroeg haar waarom niet, want bij elkaar is het vol. Daarnaast heb ik vaker op deze wijze spaarkaarten ingeleverd, en het werdt altijd geaccepteerd. De medewerkster gaf aan dat dit niet de manier was waarop spaarkaarten ingeleverd dienen te worden en dat ik zelf ook wel wist dat dit zo niet kon. Ze vroeg mij wat mijn bedoeling was. Wilde ik niet meer sparen of waar was ik mee bezig. En de medewerkster wees mij op de onnodige papierverspilling. Ik gaf aan dat ik haar reactie ongepast vond. Ik gaf aan dat ik haar een vraag stelde, dit kon beantwoord worden met een ja of een nee en dan zou ik eventueel de koffie betalen. Mevrouw wees mij nogmaals op de papierverspilling en dat ze het zo zonde vond dat ik op deze manier met papier en spaarkaarten om ga. Ze gaf mij mijn koffie en zei en wat wil je dan de volgende keer als je hier komt, weer een nieuwe spaarkaart? En dan weer halve spaarkaarten inleveren? Ik zei de medewerkster dat ik betwijfelde of ik daar nog koffie kwam halen omdat ik mij niet op een juiste manier behandeld voelde. Ik liep weg met mijn zoontje en stond even verderop stil om suiker in mijn koffie te doen. Ik vond het een erg onprettig gesprek en had er een naar gevoel aan over. De medewerkster kwam op mij verbaal agressief over, ze heeft niet gescholden maar haar intonatie en wijze van communiceren was erg ongepast en boos. Op het moment dat ik suiker in mijn koffie deed kwam de medewerkster naar mij toe via de zijdeur en liet haar klant wachten. Ze wees met haar vinger en zei en je hebt ook nog oude spaarkaarten ingeleverd, ze zijn van 2016. Je doet het gewoon expres wat denk je wel niet. Ik zei hoe komt u erbij dat ik zoiets expres doe. Ze zei omdat jij niet verbaast bent. Ik gaf haar aan dat ik haar reactie ongepast vond zoals ik al eerder heb aangegeven maar ze bleef nog even doorgaan en uiteindelijk liep ze weg. Ik bleef verbaast achter met mijn zoontje en mijn koffie. Ik heb niet gekeken naar de datum van de spaarkaarten, ik was er niet van op de hoogte. Ik had gewoon nog een paar spaarkaarten thuis liggen en wilde een koffie halen, meer niet. De reactie van de medewerkster was ongepast. Ik ben er erg van geschrokken, mijn zoontje was er ook overstuur van. Ik durf niet eens meer een koffie te kopen door het gedrag van de medewerkster. Ik begrijp niet hoe ze zo heeft kunnen reageren om een paar spaarkaarten en dat ook nog naast een kind van 4. Ik ben ten aller tijden netjes geweest tegenover de medewerkster en ik heb geprobeerd om tot een oplossing te komen, maar dat mocht niet baten. Ik heb haar meerdere malen aangegeven ik haar reactie ongepast vond en dat ik haar boos vond tegenover mij, maar ze hield niet op, sterker nog ze kwam achter mij aan lopen om nog verder te gaan.

De medewerkster dient hierop aangesproken te worden. Haar bejegening tegenover klanten is onacceptabel. Ik ben erg geschrokken van haar reactie. Daarnaast wens ik een compensatie in de vorm van een waardebon. Deze bon zal ik niet bij de kiosk Blaak inleveren, want daar durf ik niet meer te komen.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kiosk

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kiosk over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Kiosk in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kiosk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kiosk

Heeft op 25 april 2017 om 09:36 geantwoord

Beste Montana,

Denk je een gezellig dagje met je zoontje goed te beginnen met een kopje koffie, krijg je een koude douche! Dat is niet de bedoeling, dankjewel voor jouw berichtje.

We gaat het uiteraard bespreken met de medewerker en het team van Rotterdam Blaak. We hopen dat het een incident betreft, maar dat maakt het nog niet goed. We willen je dan ook graag ter compensatie allereerst onze welgemeende excuses aanbieden! En daarnaast je vragen om de brievenbus in de gaten te houden.

We hopen dat je nog eens langskomt bij Kiosk en dat je hier weer gewoon kunt genieten van een goed begin van de dag.

Groeten, Team Kiosk

Alle klachten die gemeld zijn door montanamontana