Klacht: Onaardige man aan telefoon, rare behandeling dossier

op 12 oktober 2016 over EDR Incasso in de categorie Incassobureaus

Ik kreeg opeens een brief van EDR Incasso met een vordering van rond de €65 die ik open zou hebben staan met een telefoonverzekering.. het bleek dat er al enkele malen eerder contact was gezocht, alleen op een heel ander adres dan mijn huidige adres.., doordat er op die berichten niet was gereageerd is de vordering verhoogd, van €28,57 na rond de €65 en na de verhoging is opeens wel het juiste adres bij dit dossier.. dit vind ik al vreemd..
Ik kreeg een brief dat ik met niet aan een regeling zou houden en dat mijn achterstand €0,- bedroeg en dat ik daar 2 werkdagen voorhad dit over te maken.. dag later kreeg ik weer een brief nu met de melding dat ik met niet aan de 2 werkdagen had gehouden (raar een dag later) en ik dus het bedrag van rond de €65 ineens moest betalen en hier 5 werkdagen voor kreeg, ondanks dat ik het nog steeds niet eens ben met de verhoging, en ik geen langer getouwtrek wil, heb ik via mail een betalingsregeling voorgesteld van 3 termijnen (dit omdat ik rond 5-11 mijn eerste ww ga krijgen) en nu dus ook geen €65 kan missen.. Ik werd gebeld door EDR, eerste keer hoorde ik alleen een man zich voorstellen, daarna doodse stilte.., 2e keer werd ik weer gebeld, toen hoorde ik de man wel.. deze was tamelijk onvriendelijk en niet oplossingsgericht..

Allereerst dat de verhoging eraf gehaald wordt, ik kan het niet helpen dat EDR de post aan mij gericht niet aan het juiste adres verzend, en dat het na de verhoging opeens blijkbaar wel kan..
Een regeling zoals afgesproken.., of de mogelijkheid om pas na 5-11 de vordering te betalen als de verhoging eraf gehaald gaat worden..

Samenvattend:
1. Mogelijkheid de vordering €28,57 zonder verhoging (door edr zijn fout niet in mogelijkheid het juiste bedrag te kunnen betalen, hoef ik niet voor te bloeden) te betalen
2. Betalingsmogelijkheid vanaf 5-11 ivm uitkering die dan pas gestort gaat worden
3. Zonder de verhoging, dus het officiele bedrag van €28,57 betaal ik dan in een keer of als de verhoging er hoe dan ook opblijft een regeling van 3 termijnen ivm de eerder genoemde uitkering

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar EDR Incasso over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EDR Incasso in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Frantic

1 maand geleden - Vandaag telefonisch contact gehad en tot een goede oplossing gekomen.. klacht is netjes afgehandeld..

Alle klachten die gemeld zijn door Frantic