Klacht: Onaanvaardbare levertermijn

op 28 oktober 2015 over Abonnementenland in de categorie Tijdschriften

Geachte,

Op 05/10/15 heb ik een oud nummer van Top Gear magazine besteld. Mijn order nummer was 068433.

Ik heb hiervoor 10,35 Euro verzendkosten betaald, hun zogenaamde ‘priority post ‘ tarief. Ik had echter geen andere keuze op de website en was dus verplicht om deze verzendwijze te selecteren.

Op woensdag 14/10/15 had ik echter nog steeds niets ontvangen. Ik heb daarop een mail gestuurd naar de klantendienst (TopGear@aboland.nl).
Ik heb dezelfde dag nog antwoord gekregen dat mijn order op 10/10/15 verzonden was en dat ik het op 15/10/15, uiterlijk 16/10/15 zou mogen ontvangen.
Ik heb daarop geantwoord dat ik 2 weken levertermijn voor een ‘priority post’ verzending wel onaanvaardbaar lang vond.

Ik heb geen reactie meer gekregen hierop.

Op maandag 26/10/15 had ik nog steeds niets ontvangen… Ik heb opnieuw een mail gestuurd. Ik heb hier opnieuw geen reactie op gekregen.

Deze ochtend (27/10/15) zat mijn bestelling eindelijk in mijn brievenbus. Exact 3 weken (!) na de dag van bestelling en 10 dagen (!) na de door hen bevestigde leverdatum.

Ik heb hen daarom opnieuw een mail gestuurd deze ochtend waarin ik mijn ongenoegen over hun service heb geuit. Tot op heden he ik geen reactie gekregen.

Ik vind het compleet onaanvaardbaar dat ik meer dan 10 euro verzendingskosten moet betalen (ik had bovendien geen andere keuze) en dan 3 weken moet wachten voor ik mijn bestellling krijg toegestuurd.

U vindt alle mail communicatie hieromtrent hieronder:

“Geachte,

Ik heb deze ochtend eindelijk mijn bestelling mogen ontvangen.

Exact 3 weken (!) na de dag van bestelling en 10 dagen (!) na de door u bevestigde leverdatum!
En dit aan 10 euro verzendingskosten. Voor dit bedrag had ik mijn bestelling zelf kunnen komen ophalen!

En dit zonder enige reactie van uw kant op mijn vorige 2 mails…

Ik kan niet anders concluderen dan dat uw service bedroevend is.

From: Hendrickx, Kristof
Sent: maandag 26 oktober 2015 9:51
To: ‘TopGear Magazine’
Subject: FW: Uw bestelling via TopGear Magazine

Geachte heer Van Dijck,

Ondanks de ‘priority post’ verzending en uw onderstaande bevestiging heb ik mijn bestelling nog steeds niet ontvangen…
De door mij doorgegeven adresgegevens zijn nochtans correct.

Graag asap uw feedback.

U begrijpt dat ik allesbehalve tevreden ben met de service.
Zoals ik al had aangegeven in mijn voorgaand schrijven, vond ik 2 weken levertermijn al belachelijk lang voor een ‘priority post ‘ zending.
3 weken is dus helemaal onaanvaardbaar!

Kristof Hendrickx

From: Hendrickx, Kristof
Sent: woensdag 14 oktober 2015 14:31
To: ‘TopGear Magazine’
Subject: RE: Uw bestelling via TopGear Magazine

Geachte heer Van Dijk

Bedankt voor uw bevestiging.
Ik heb niet meer ontvangen dan het e-mail bericht dat ik u heb meegestuurd.

Toch nog een kleine opmerking:

Ik betaal ruim 10 Euro voor een ‘priority post’ verzending (ik had geen keuze overigens, want het kon niet uitgevinkt worden op de website).
Een levertermijn van 8 à 9 werkdagen (ik zal het weekend even niet mee rekenen) vind ik dan wel onaanvaardbaar lang.

From: TopGear Magazine [mailto:TopGear@aboland.nl]
Sent: woensdag 14 oktober 2015 13:27
To: Hendrickx, Kristof
Subject: RE: Uw bestelling via TopGear Magazine

Geachte heer Hendrickx,

Uw bestelling is 10 oktober verstuurd en zal deze week waarschijnlijk op donderdag of vrijdag bezorg worden.

Als u nog vragen of opmerkingen heeft, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Wilt u zo vriendelijk zijn om bij het beantwoorden van dit bericht altijd het oorspronkelijke bericht en/of de bijlagen mee te zenden?

Marcel van Dijk
TopGear Klantenservice
Postbus 20
1910 AA UITGEEST
Tel: 0900 – 22 65 263 (0900-ABOLAND)
Website: www.topgear.nl/service

Van: Hendrickx, Kristof [mailto:Kristof.Hendrickx@Katoennatie.com]
Verzonden: woensdag 14 oktober 2015 10:09
Aan: TopGear Magazine
Onderwerp: RE: Uw bestelling via TopGear Magazine

Geachte,

Ik heb tot op heden mijn bestelling nog niet ontvangen…
Heeft u meer informatie?

Alvast bedankt.

From: topgear@aboland.nl [mailto:topgear@aboland.nl]
Sent: maandag 5 oktober 2015 14:18
To: Hendrickx, Kristof
Subject: Uw bestelling via TopGear Magazine

Uw bestelling bij TopGear Magazine
Beste Kristof,

Hartelijk dank voor uw bestelling.
Order: 068433

Verzendkosten: € 10,35

Totaal: € 16,34

TopGear Magazine”

Kristof Hendrickx

Ik verwacht om zijn minst een aanvaarbare uitleg waarom het zo lang geduurd heeft vooraleer ik mijn bestelling heb aangekregen.

Ook enig vorm van compensatie lijkt me hier op zijn plaats.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Abonnementenland

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Abonnementenland nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Abonnementenland in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Abonnementenland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Abonnementenland

Heeft op 26 april 2017 om 16:32 geantwoord

Geachte,

Deze klacht is reeds behandeld.

Abonnementenland

Alle klachten die gemeld zijn door kristof hendrickx