Klacht: Onaanvaardbaar service gedrag BCC

op 27 december 2012 over LG in de categorie Electronica Merken

Op 27 december 2008 kochten we bij BCC op advies van één hunner medewerkers een LG Plasma kleurentelevisie.

Op 6 januari 2010 werd vanwege een technisch defect de aan/uit schakelaar vervangen. De oorzaak lag volgens de monteur aan een lekkende condensator op de printplaat. Dus zeker geen gebruikersfout.

Op 7 juli 2012 vertoond de LG Plasma kleuren televisie hetzelfde defect. Reden aan te nemen dat de oorzaak weer de lekkende condensator moet zijn. Ook bij het surven op internet blijken meerdere kopers met dit defect te kampen.

De reparatiekosten zijn volgens BCC 205 Euro inclusief 80 Euro voorrijkosten voor ophalen en weer terug bezorgen.

BCC hierover geïnformeerd geeft aan dat Uneto VNI voor mijn LG Plasma KTV type 32PG6000 een economische levensduur van 72 maanden geld, welke levensduur nog lang niet is bereikt.

Reden om BCC hiermee te confronteren en gelet op onze financiële positie de LG Kleuren televisie zelf naar het filiaal te brengen waar we het gekocht hebben.

Er hoeven dan geen voorrijkosten berekend te worden volgens BCC.

Dit in aanmerking genomen wordt voorgesteld een aangepast te willen betalen voor de reparatie. Dit is dan 46 gebruiksmaanden met een economische levensduur van 72 maanden is dus 46/72 x ( 205,00 – 80 Euro) = 79,86 Euro.

BCC wil echter de volle 205 Euro en gaat dan achteraf bekijken of ze uit oogpunt van coulance een teruggave willen doen (bedrag geven ze niet aan, dus ????).

Navraag bij een jurisch recht kantoor geeft als reden aan dat we in principe niets hoeven te betalen voor de reparatie daar, gelet op de vele dezelfde klachten, zij geven als reden aan:

De LG plasma kleurentelevisie moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik.

Dit is nu niet het geval. Ze zijn van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom en de aanschafprijs van de LG plasma kleuren televisie alsmede het gegeven dat het defect te wijten is aan een technische onvolkomenheid en niet aan een gebruikersfout.

BCC hiermede geconfronteerd en schriftelijk laten weten geven geen enkel antwoord meer terug.

Gewenste oplossing

Een kostenloze reparatie van de LG 32PG6000 kleurentelevisie daar deze problemen niet hadden mogen voorkomen alsmede het gegeven dat het defect te wijten is aan een technische onvolkomenheid en de LG plasma kleurentelevisie alle eigenschappen moet bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik.

Oplossing van het bedrijf

BCC heeft alles besproken met de klant. Meneer brengt zelf de tv naar het filiaal ivm vermindering van de voorrijkosten. Het reparatierapport en de rekening kunnen opgestuurd worden naar BCC voor coulanceberekening.

BCC geeft aan de klacht te hebben opgelost, echter niets is minder waar.

De klacht is zin zijn geheel niet opgelost want nadat we de televisie op donderdag 22 november 2012 bij de vestiging BCC te Beek (L) ter reparatie hebben aangeboden en men ons aldaar liet weten dat binnen drie weken de televisie weer kon worden opgehaald hebben we tot vandaag niets meer mogen vernemen. Het is vandaag 27 december 2012 !!!!. Ook een op 22 december 2012 aan BCC verstuurde e-mail werd tot op heden niet beantwoord !!!!

Is dit de service die BCC beweert te bieden aan hun klanten ?????.

Voor ons in ieder geval niet !!!

Gelet op het onaanvaardbare service gedrag van BCC is thans een geheel kostenloze reparatie zeker aan de orde.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LG

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over LG nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door marcel1948