Klacht: omboeken bagage

op 09 juli 2012 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

op 16-06-2012 reisden wij met 3 personen (waarvan één ons 2-jarig dochtertje) van Weeze naar Reus. Wegens allerlei wegopbrekingen waren we ternauwernood op tijd, 38 minuten voor vertrek stonden we met 3 stuks handbagage en 3 koffers in de rij voor de inchekbalie te wachten tot we aan de beurt waren. Toen kwam er een medewerkster van Ryanair welke ons met een zelfgenoegzame glimlach mededeelde dat wij te laat waren. We konden niet meer mee. naar haar zeggen hadden we 45 minuten vantevoren aanwezig moeten zijn en niet 40 minuten. In paniek vroegen we haar of er echt geen oplossing was zodat we toch mee zouden kunnen met het vliegtuig dat pas over een half uur zou vertrekken. Er was een mogelijkheid, deze hield in dat we 50 euro per koffer moesten bijbetalen, dan zouden deze als handbagage worden ingecheckt. Dit hebben we gedaan natuurlijk. Dus wij zeulden met 2 volwassenen 3 grote koffers, 3 stuks handbagage en een 2-jarige peuter richting controlepost waar we onze koffers leeg moesten halen daar deze werden beschouwd als handbagage. Diverse cosmetica werd in beslag genomen, waaronder een dure zonnebrandcrème voor de gevoelige huid van ons kindje. maargoed een hoop gehaast en trammelant later zaten we dan toch in het vliegtuig… toe te kijken hoe onze koffers met de rest het bagageruim werden geloodsd!! Dus waarvoor we bij hadden moeten betalen???

een terugbetaling van de € 150,00 alsmede een vergoeding van de inbeslaggenomen cosmetica à € 50,00

Alle klachten die gemeld zijn door litumo