Klacht: NUniet!

op 21 maart 2020 over nu.nl in de categorie Websites - Nieuws

Ik vind het onvoorstelbaar dat NU.nl de NUjij-reacties niet uitschakelt bij alle Corona-gerelateerde nieuwsberichten. Honderden, soms duizenden, reacties per Het zou nog mooier zijn als die reactiemogelijkheid überhaupt niet meer mogelijk wordt, bij welk bericht dan ook. (!) die grotendeels niets van waarde toevoegen, maar slechts een voedingsbodem zijn voor speculatie, angst en onwaarheden waarbij mensen elkaar onderling ook nog eens regelmatig schofferen.

Moderatie is zeer gekleurd, bovendien kun je mij niet wijsmaken dat de honderden berichten die soms tegelijk binnenkomen allemaal gelezen worden.

NU.nl moedigt dat nog eens extra aan door eenzijdige en ongefundeerde berichten uit te lichten. Is er íemand die dit soort media hierop kan aanspreken? Er wordt al zoveel nieuws over de mensen uitgestort, in crisistijden kun je de reacties van mensen die speculatie en angst kunnen opwekken missen als kiespijn. Niet iedereen kan zin van onzin onderscheiden.

Als mijn klacht (en die van de andere mensen hieronder) ergens terechtkomt zodat dit aan de kaak gesteld kan worden. Ik heb het Nu.nl al diverse keren aangegeven, maar er volgt nooit een reactie dus dat is een zinloze exercitie.
Het zou nog mooier zijn als die reactiemogelijkheid überhaupt niet meer mogelijk wordt, bij welk bericht dan ook. Ik trek het gelijk aan nepnieuws en daar hebben we al genoeg van op o.a. social media

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over nu.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over nu.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Isabel68