Klacht: Nooit meer met Slangenreizen een dagje weg

op 01 februari 2014 over Slangenreizen in de categorie Online Reisbureaus

We zijn in Eindhoven opgestapt met een vertraging van 45 minuten. De chauffeur benoemde het niet en bood hiervoor geen excuses aan.
• De chauffeur had onvoldoende briefjes met zijn telefoonnummer om uit te delen. Toen passagiers met uitstappen naar zijn nummer vroegen werd hij boos.
• Bij vertrek in Calais “vergat” de chauffeur 2 passagiers mee te nemen. Mevrouw had een Indonesisch paspoort en moest langer wachten voor controle hiervan. Toen zij en haar partner klaar waren bij de controle was de bus al vertrokken. De controle post heeft geregeld dat de chauffeur moest wachten om de boot op te rijden en heeft deze passagiers weer naar de bus gebracht.
• De stadsrondrit op zaterdagochtend werd geannuleerd vanwege overschrijding van de rijtijd van de chauffeur. Hij beloofde dit goed te maken door de rondrit voor vertrek zaterdagavond te doen. Op de website staat weliswaar dat de stadstour onder voorbehoud is. Tijdens de heenreis was er echter geen sprake van oponthoud of files, wat zou betekenen dat de stadstour dan nooit door kan gaan, aangezien de chauffeur altijd aan het maximale aantal uur zit. Indien deze rondtour niet mogelijk is, biedt het dan niet aan op de website. Op deze manier worden heel veel mensen teleurgesteld.
• We moesten om 20.15 uur op de afgesproken plek zijn, want 20.30 uur Nederlandse tijd zou de bus vertrekken. Uiteindelijk zijn we bijna 4 uur later (0.10 uur Nederlandse tijd) vertrokken.
• De chauffeur nam zelf geen contact met ons op. Na 45 minuten hebben we zelf moeten telefoneren naar hem. We werden de komende uren niet op de hoogte gehouden door de chauffeur en als we zelf belden liepen zijn verhalen nogal uiteen (voetbalwedstrijd, ongeval, wist niet waar hij was). Uiteindelijk heeft de chauffeur zelfs zijn telefoon uitgezet!! Waardoor wij hem niet meer konden bereiken.
• Het noodnummer dat we hadden van Slangenreizen werd niet opgenomen! Er stond op het formulier dat ze op dit nummer 24 uur per dag bereikbaar waren.
• Het was enorm koud en alle passagiers zaten in onzekerheid. We moesten met de gehele groep wachten in een koud metrostation. Uiteindelijk hebben 2 passagiers een vliegticket geboekt naar Nederland om aan deze onzekere en frustrerende situatie te ontkomen.
• In het metrostation hebben we na 3 uur wachten de manager laten bellen naar de chauffeur met de telefoon van een mede passagier. De chauffeur vertelde dat hij al 2 uur onderweg was, maar dit klopte niet omdat we al 3 uur aan het wachten waren op hem, tenzij hij 1 uur later vertrokken was in zijn hotel. De manager heeft de chauffeur via een andere route geleid.
• Het bleek later om werkzaamheden te gaan, waarbij met een omleiding naar de afgesproken vertrekplaats gereden moest worden. Dit duidt op onvoldoende voorbereiding van de reisorganisatie en deze situatie had dan ook voorkomen kunnen worden. Het is natuurlijk mogelijk dat er iets mis gaat onderweg. Met name het gebrek aan communicatie en de onzekerheid wat hierdoor werd veroorzaakt, nemen we de buschauffeur en Slangenreizen erg kwalijk. Op deze wijze kan er niet met mensen omgegaan worden.
• Er werd met geen woord gerept over de rondrit die ook nu weer niet doorging. De chauffeur zei wel koffie in te willen schenken, als goedmaker, maar om geen tijd te verliezen zou hij dit in Dover doen. Ook daar hebben we geen koffie gehad en er werd niets meer over gezegd.
• Er werd überhaupt niets te drinken geboden gedurende de hele reis.
• Toen de chauffeur de bus overdroeg aan een andere chauffeur omdat hij over zijn rijtijd heen was, nam hij niet eens afscheid van zijn passagiers. Hij droeg over aan zijn collega en we hoorden hem zeggen: ”de mensen zijn ontevreden omdat ze lang moesten wachten

Geld terug

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Slangenreizen

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Slangenreizen in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Slangenreizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Rutting