Klacht: Nieuwe tijden minachting woonwagencultuur

op 29 september 2017 over RTL 4 in de categorie Omroepen

Wij als woonwagenbewoners zijn erg geschokt en teleurgesteld door de minachtige en discriminerende uitlatingen in het programma Nieuw Tijden van Vrijdag 29 september aflevering 59.

De mistplaatse opmerkingen en met name dat woonwagenbewoners met hun schoenen/laarzen door lopen in de woning en dan ook nog met een handdoek deze zouden afvegen is gewoon minachting van onze cultuur en discriminerend. De gemiddelde Nederlandse burger die kan nog wat leren van on hygiëne regels. Bij ons is het o.a. ten strengste verboden door te lopen met de schoenen in de woonwagens! Niet zo als bij de gemiddelde burger die wel door loopt en de viezigheid van buiten mee na binnen neemt.
RTL blijft van de woonwagen cultuur een negatief en verkeerd beeld neer zetten . In de jaren 90 destijds Mr. Harmsen in goede tijden slechte tijden maakte al van die domme racistische en discriminerende opmerkingen over ons. Hier is Rein Mercha, de volks zanger nu, destijds nog op tv voor geweest dat het discriminerend was. RTL Zou er rekening mee houden, je ziet het… RTL doet het gewoon weer. RTL denkt te weten hoe wij leven, maar dat doen ze totaal niet. RTL zet bewust een negatief en verkeerd beeld neer van de woonwagencultuur en mensen.
Dat RTL het als fictie afdoet, doet niks af aan het generaliseren en minachtigen van onze cultuur.
Wij als woonwagen bewoners zouden verwachten dan ook dat er nu een einde komt aan het minachten en discrimineren van onze cultuur.

Als RTL onze cultuur niet meer disccriminerend en minachtig neerzet.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 4

Reactie van de melder van de klacht moeloo

2 weken geleden - RLT neemt geen verantwoording voor hun beleid te aan zien van de woonwagencultuur. Jaar na jaar geven ze bewust een verkeerd beeld weer in hun series en nemen onze kalchten niet serieus. Het af doen dat het maar fictie is, is gewoon flauwe keul. Waarom bewust een hele bevolkingsgroep minactend neer zetten elke keer weer en hun klachten daar over niet serieus nemen????

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 4 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door moeloo