Klacht: Nieuwe latte amaretto heeft een bittere smaak

op 28 april 2017 over Nestlé in de categorie Voedingsmiddelen en dranken

Al jaren drinken wij hier Latte Amaretto. n Heerlijke koffie. Nu komt U met een nieuwe receptuur. Bah, niet te drinken. n bittere smaak zit eraan. Als ik er het hete water opgiet denk ik al bah zeg wat vies.
Sorry mensen maar die nieuwe receptuur is dus geen schot in de roos. Ik hoop dat er meer klachten komen zodat jullie erop terugkomen.

Gewoon die nieuwe receptuur in de vuilnisbak deponeren. Eenvoudig zat.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nestlé over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nestlé in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nestlé een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nestlé

Heeft op 28 april 2017 om 16:24 geantwoord

Beste heer Van Heugten,

Hartelijk dank voor uw bericht via Klacht.NL .

Wij betreuren het om van u te vernemen dat u niet tevreden bent over de vernieuwde receptuur van onze NESCAFÉ Amaretto Latte. Er is micro roasted coffee (gemalen koffie) toegevoegd aan de instantkoffie om te zorgen voor een vollere koffiesmaak en betere geur.
Voordat we een nieuwe receptuur op de markt brengen wordt deze getest door een proefpanel en dat is ook met deze receptuur gebeurd. Alleen wanneer een meerderheid de nieuwe receptuur waardeert, wordt deze op de markt gebracht. We vinden het uiteraard heel jammer om te vernemen dat u onze NESCAFÉ Amaretto Latte niet meer lekker vindt.

Wij waarderen uw feedback en vinden het fijn dat u de moeite heeft genomen om ons van uw bevindingen op de hoogte te stellen.

We gaan uw opmerking registreren zodat onze NESCAFÉ productmanager hierover ook geïnformeerd is.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, kunt u ons altijd schrijven of bellen via telefoonnummer 020-5699 699.

Met vriendelijke groeten,
NESTLÉ NEDERLAND
Tonny

Heeft op 28 april 2017 om 17:53 geantwoord

U heeft een aantal ingredienten gewijzigd aan de amaretto latti. Die bittere smaak die ik proef en ruik komt dat misschien omdat U er veel meer zout in stopt? Ik hoor altijd maar weer dat zout zo slecht is voor een mens. Ik kan Uw verbeterde receptuur absoluut niet rijmen c.q. waarderen. De smaak is gewoon bitter. En ik kan me natuurlijk vergissen, maar , ik ben heel zeker niet de enige die dit proeft, ruikt en niet tevreden is met die extra toevoegingen van ingredienten die absoluut niet gezond zijn. Mijn vriendin doet de boodschappen en kijkt bij elke supermarkt of de amaretto in de aanbieding is. Ze heeft een aantal pakjes meegebracht en me al diverse keren proberen te verschalken met de nieuwe pakjes. Ik heb namelijk ook nog wat oude staan. Maar ik trap er niet in. Blindelings haal ik de nieuwe eruit en spoel hem door de gootsteen. Gewoon vies. Sorry hoor, maar iets anders kan ik er niet van maken. We zullen over moeten stappen naar andere koffie. m.vr.gr. J.P. van Heugten.

Bericht van Nestlé

6 maanden geleden - Beste meneer Van Heugten, Bedankt dat u nogmaals de moeite heeft genomen om uw mening met ons te delen. We vinden feedback van onze consumenten namelijk heel belangrijk. Wanneer wij kiezen voor een receptuurwijziging brengt dit altijd positieve en negatieve reacties teweeg. Hoewel het ideaal zou zijn wanneer alle Nederlandse consumenten onze producten op prijs zouden stellen, is dat uiteraard geen reële verwachting. Wij vinden het in ieder geval enorm jammer als een consument ons laat weten dat hij/zij een bepaald NESTLÉ product niet meer lekker vindt. Alle reacties die wij ontvangen met betrekking tot deze receptuurwijziging brengen wij dan ook onder de aandacht van de desbetreffende Product Manager. Met vriendelijke groeten, Nestlé Nederland Caroline

Alle klachten die gemeld zijn door Handy-Jack