Klacht: Niet werkende en incomplete Laptops geleverd

op 20 september 2019 over KELAPTOPS in de categorie Computerwinkels

Kelaptops is ook bekend onder de namen Laptopdelivery en de goedkoopstelaptop

In juli bestelde en betaalde ik 2 laptops inclusied Windows 10 PRO engels en Microsoft Office engels bij Kelaptops voor schoolgebruik op de Filipijnen. De laptops zouden volgens medewerkers in voorraad zijn. Toen ik na twee weken nog niets hoorde nam ik contact op met de winkel. Dat lukte niet ik werd later wel teruggebeld. Er werd toen aangegeven dat er maar 1 van de laptops in voorraad was maar dat ze tegenmoet wilde komen met een betere Laptop. Nadat ik akkoord was gegaan ontving ik enkel dagen later alleen de betere laptop. De laptop die in voorraad zou zijn ontving ik niet.
De betere laptop bevatte GEEN Microsoft office. Er werd via Teamviewer een Nederlandse versie geinstalleerd. Na een update van Windows 10 bleek dat Windows niet meer geactiveerd was. Ik kan alleen constateren dat de geleverde versie van Windows geen legale versie was. Ook de geinstalleerde nederlandtalig versie van Office bleek niet legaal. Iets voor stichting Brein?
Na vele telefoontjes ontving ik begin september de tweede laptop. De accu van deze laptop ontbrak en na aanbrengen van de voeding bleek de PC niet te kunnen opstarten. Er werd gevraagd de harddisk aan te drukken maar het bios testprogramma gaf aan dat de harddisk in orde is. Het bleek onmogelijk in de BIOS settings te komen. Ik heb het idee dat de BIOS corrupt is.

Na melding per email werd mij gevraagd tot vandaag geduld te hebben. Omdat ik dat wilde bespreken heb ik, dagen geleden, in een email gevraagd mij te bellen. Dat gebeurde niet. Ik heb zelf contact proberen op te nemen. De telefoonverbinding wordt na een aantal maal overgaan verbroken en er wordt niet (meer) gereageerd op mijn email.

Intussen start ook de eerst geleverde laptop niet meer op.

Ik ben het na maanden hardstikke zat. Mijn geduld is op. Ik wil mijn geld terug en nooit meer iets van doen hebben met Kelaptops, Laptopdelivery of de goedkoopstelaptop.

Ik hoop dat dit vlug afgehamdeld kan worden want mijn partner gaat begin november naar de Filipijnen en wil dan 2 goedwerkende van engelse software voorziene laptops meenemen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KELAPTOPS

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KELAPTOPS nog niet in behandeling is genomen.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door KELAPTOPS in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat KELAPTOPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KELAPTOPS

Heeft op 23 oktober 2020 om 23:42 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door