Klacht: Niet tevreden

op 01 juni 2016 over Scheidegger Opleidingen in de categorie Opleiding

Ik ben in maart samen met mijn vriendin aan de opleiding Allround Schoonheidsspecialiste bij Scheidegger begonnen. Ik had de locatie Breda opgegeven omdat dat dichtbij mijn woonplaats ligt. Na twee dagen werd ik gebeld dat er te weinig aanmeldingen waren dus zou het ’s Hertogenbosch worden. Wel wat verder maar nog te doen. Na een week werd het wéér veranderd omdat er nu veel afmeldingen waren. Ik moest toen naar Utrecht. Buiten het feit dat ik iedere keer in de file sta en meer geld kwijt ben aan benzine, kostte het mij ook iedere lesdag €22,- aan parkeergeld. Het boek wat ik ontvangen heb voor de module fysiologie en anatomie, is moeilijk door te komen doordat de stof erg “taai” is. De docente ging in drie lesdagen met een sneltreinvaart erdoor heen en er was weinig ruimte voor verdere uitleg. Met als gevolg dat ik die module niet gehaald heb. Hierna kregen we de module ondernemersvaardigheden. Ik wil mijn schoonheidssalon zelf financieren en heb deze module en dus een businessplan niet nodig. Overigens is deze docent wel kundig en doet hij erg zijn best om ons de vaardigheden van een eigen onderneming bij te brengen. Wel jammer dat Scheidegger voor de docenten geen beamer beschikbaar stelt, zodat wij met 24 leerlingen naar een flipover board moeten kijken. De groepen zijn ook erg groot, tewijl er in de brochure staat dat er met kleine groepen wordt gewerkt. Zo zit ook iedereen door elkaar. Een paar schoonheidsspecialisten, pedicures of dieetisten wat het allemaal nog verwarrender maakt. Ik ben niet tevreden hoe Scheidekker met zijn leerlingen omgaat. Scheidegger wil zoveel mogelijk geld verdienen door alles maar op een hoop te gooien. Hoewel ik zéér teleurgesteld ben in de opleiding, ga ik in september wel de praktijklessen volgen.

Ik wil geen examen doen voor iets wat ik niet nodig heb. (Ondernemersvaardigheden) ik ga daarom ook niet de €195,- examenkosten betalen. Scheidegger kan mij daartoe ook niet verplichten.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Scheidegger Opleidingen over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Scheidegger Opleidingen in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Scheidegger Opleidingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 02 juni 2016 om 15:42 geantwoord

Beste Anita,

Zojuist heb ik jou via de mail van een inhoudelijke reactie voorzien. Voor vragen zijn wij bereikbaar via de e-mail of op het telefoonnummer dat vermeld staat in het bericht wat verstuurd is naar jou.

We hopen je hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Klachtencommissie - Scheidegger Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door A.Bierens