Klacht: Niet nakomen afspraken, liegen en bedriegen en communicatie traineren

op 19 augustus 2017 over Toemen Modelbouw in de categorie Modelbouw

Zoon heeft van moeizaam bij elkaar gespaard bedrag een Maverick Desert Wolf gekocht (350 euro inclusief accu en lader). Binnen een maand geeft de IC (regelunit) de geest. Technische dienst vermoedt dat ik verkeerd heb geprogrammeerd, maar dat blijkt niet zo te zijn; ze krijgen hem zelf ook niet aan de gang. Na veel bellen en veel geduld de belofte dat reparatie volbracht is door plaatsing van nieuwe IC. Wordt direct opgestuurd, echter dat gebeurt niet. Opnieuw bellen; eerst moeten de verschuldigde kosten worden voldaan. Belachelijk want defecte IC is een garantiekwestie en heeft niet aan gebrekkige programmeerkunsten gelegen. Ze hebben ongevraagd bekabeling vervangen waar geen problemen mee waren. In het telefoongesprek laten ze je niet uitpraten, vallen je in de rede en verbreken de communicatie. De auto wordt niet teruggegeven voordat de kosten zijn voldaan: onrechtmatige toe-eigening van eigendom. Toemen wil wel de lusten (snelle cash) en niet de lasten (service en garantie). Heel veel klachten zijn inmiddels bekend. Civiel rechtelijk een eindeloos herhalend patroon. Met Toemen is er echter een structureel probleem: oplichting. Politie inmiddels geïnformeerd.

Tevreden wanneer Toemen de serviceverplichtingen en garantiebepalingen nakomt en de RC-auto per direct retourneert. En wanneer er een structurele wijziging komt in dienstverlening waardoor klantenservice een geïntegreerd en vanzelfsprekende onderdeel wordt van de bedrijfsvoering. Nu blijkt dat de bedroevend slechte klantenservice een lucratief onderdeel is van het verdienmodel waarmee klanten collectief worden opgelicht. Medewerkers zijn er trots op en lijken elkaar de loef af te steken in afpersend vermogen. Ziekelijke bedrijfscultuur waar easy money het hoofdbestanddeel is van verbluffende incompetentie.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Toemen Modelbouw

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Toemen Modelbouw nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door BSFak66