Klacht: Niet naar Londen geweest door ZEER SLECHTE organisatie Slangenreizen

op 28 januari 2014 over Slangenreizen in de categorie Online Reisbureaus

Mijn vriendinnetje en ik hadden aan een ander vriendinnetje voor haar verjaardag een dagje Londen cadeau gegeven. Dit hadden we gekocht via Groupon en werd geheel verzorgd door Slangenreizen. Van tevoren was de communicatie al ontzettend slecht. Twee dagen van tevoren kregen wij pas informatie over de reis, over tijden, bagage enzovoort. Deze info was dan ook nog eens heel vaag en weinig. Dit vonden wij al vervelend, desondanks hadden we er ontzettend veel zin in.

Vrijdagavond 24 januari stonden wij netjes anderhalf uur van tevoren bij Metrostation Capelse Brug, de plek die wij hadden doorgekregen via de mail. We stonden voor de uitgang van het metrostation te wachten, wat te zien is op de plattegrond. Ontzettend koud, maar we wilden de bus niet missen!

Opeens zagen we vanuit het niets de bus van links aankomen. Wij dachten dat de bus een rondje zou maken en voor onze neus zou stoppen. In plaats daarvan reed de bus de weg op!! Schijnbaar had de bus bij de vrachtwagens gestaan (zie plattegrond), waar wij de bus nooit hadden kunnen zien! De bus stond dus op een heel andere plek dan afgesproken.

We (wij met z’n drietjes en 2 X 2 andere meiden die op dezelfde plek stonden te wachten) hebben als een gek naar het noodnummer gebeld. Daar nam Tanja, een jong meisje, nogal verstrooid op en het duurde dik twee minuten voordat ze in actie kwam. Ze belde de busschauffeur om te vragen of hij om wilde draaien. Vervolgens belde ze ons terug met de mededeling dat hij DIT NIET WILDE?! Hij was twee minuten bij ons vandaan! Tanja beweerde dat de busschauffeur ons heeft geprobeerd te bellen, maar geen van ons zevenen had een gemiste oproep. We hadden toch niet voor niks onze telefoonnummers gegeven?

Daarna kwamen we zelf met het idee om een taxi te pakken en achter de bus aan te rijden. Zo kon de bus stoppen op een veilige plek en konden we alsnog mee. Ook dit wilde de buschauffeur niet volgens Tanja (ook al vragen wij ons sterk af of ze die twee keer wel echt de buschauffeur heeft gebeld). De chauffeur wilde volgens haar pas stoppen in België, wat ons gigantisch veel taxigeld zou gaan kosten.

Daar stonden we dan om 01.00 uur ’s nachts op Metrostation Capelse Brug. Er reden geen metro’s, bussen of iets anders, dus we hebben een taxi à 70 euro terug naar huis moeten nemen.

Je kunt het toch niet maken om mensen daar ’s nachts achter te laten? Je kunt het toch niet maken om weg te rijden terwijl je passagiers mist? Het waren er ZEVEN in totaal, dat is toch geen toeval!!!? We zijn ontzettend slecht behandeld door de waardeloze organisatie Slangenreizen. Ik heb dit nog nooit in m’n leven meegemaakt. Het verjaardagscadeau voor ons vriendinnetje was verpest. We hadden alle drie vrije dagen opgenomen om naar Londen te gaan. Wat waren wij teleurgesteld.

P.s. Ik stuur deze klacht ook meteen naar contact@slangenreizen.nl, dan kunt u niet meer met zo’n standaard antwoord reageren.

Wij verwachten op z'n minst ons geld terug en daarnaast nog een gepaste vergoeding voor het ongemak. Wij laten het hier niet bij zitten en EISEN dit.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Slangenreizen

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Slangenreizen nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Slangenreizen in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht idj

3 jaren geleden - We hebben op 28 januari een mail gestuurd met bovenstaande uitleg. Op 11 februari kregen we (eindelijk) antwoord. De volgende mail werd gestuurd: "Geachte mevrouw, Bedankt voor uw reactie op 3 februari j.l. Wij hebben navraag gedaan voor de onderstaande klacht. Wij hadden meer dan 30 personen bij de opstapplaats Rotterdam, die wel in de bus zijn gestapt. Ook is er onvriendelijk contact geweest vanaf uw kant naar een van onze medewerkers, die het noodnummer bij zich had. Zoals reeds aangegeven, wij geven geen restitutie terug op uw reissom. Wij hopen dat wij uw klacht voldoende hebben beantwoord. Met vriendelijke groet, Team Slangenreizen." Deze reactie vind ik eerlijk gezegd totaal niet fair. Ze beschuldigen mij nu van 'onvriendelijk' zijn, waardoor ze het nog persoonlijk maken ook. Als ik iets heb geprobeerd die avond (en m'n vriendinnen kunnen het beamen) dan is het wel rustig en vriendelijk blijven en Tanja heel netjes te woord staan. Ik heb haar vriendelijk verzocht zo snel mogelijk de buschauffeur te bellen omdat hij nog maar een halve minuut van ons vandaan was. Toen bleek dat de buschauffeur niet wilde omdraaien hebben we andere opties verzonnen, zoals in de taxi erachteraan gaan. Dit heb ik opnieuw netjes aan haar voorgelegd. Tanja heeft die avond minstens drie meiden gesproken (mij en twee van de twee andere stellen die de bus hadden gemist). Waarschijnlijk heeft ze geen idee wie ze wanneer aan de lijn had, dus het kan goed zijn dat één van de andere meiden boos op Tanja is geworden. Maar check dan eerst goed je bronnen voordat je zulke beschuldigingen maakt Slangenreizen!! Deze beschuldiging zorgt er des te meer voor dat ik het er niet bij laat zitten. Het zou kunnen dat er 30 mensen zijn ingestapt op die avond, maar die waren niet vanaf de uitgang van Capelse Brug, de plek waar we volgens vage mailtjes moesten verzamelen, te zien. Verder was er een groot leeg plein waar je opgepikt kon worden. Verschillende niet-RET bussen stopten op deze plek om passagiers op te halen en ook taxi’s haalden hun passagiers hier op. Als er duidelijke omschrijving was geweest van de plek waar de bus stopte, desnoods met een plaatje erbij maar in ieder geval een concrete uitleg, was ik het met de organisatie eens geweest. Maar het is toch super vreemd dat er drie verschillende boekers (7 man in totaal) op dezelfde plek stonden te wachten en de bus niet hebben gezien. Naar mijn mening is het op deze manier niet goed opgelost. We hebben geen excuses en nog geen geld ontvangen terwijl we niet eens naar Londen zijn geweest en kosten hebben moeten maken voor de taxi omdat er geen openbaar vervoer meer reed. We zouden graag een oplossing vinden met Slangenreizen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Slangenreizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door idj