Klacht: Niet mee in zee gaan!

op 21 december 2015 over Stichting Idemo in de categorie Stichtingen en verenigingen

Via stichting Idemo een hond geadopteerd. Duidelijk aangegeven dat ik een jonge dochter van 4 jaar heb. Al vanaf dag 1 bijt de hond. Contact gehad Conny en zij vond dit allemaal maar vreemd want zulk gedrag vertoonde hij eerder niet (juist, ja).
Ik ben niet iemand die zomaar opgeeft, dus op naar cursus. Hier is de hond regelmatig uitgevallen naar andere honden, dus besloot ik samen met de hond naar een cursus te gaan die is gespecialiseerd in bijtgedrag. Zij zeiden direct dat dit een probleem was die altijd al aanwezig is geweest (waarschijnlijk omdat hij als pup en jong volwassene niet heeft afgeleerd dat bijten niet mag). Na 12 weken cursus (2 keer per week, anderhalf uur met de auto heen, anderhalf uur terug) is het bijtgedrag minder, maar niet geheel verdwenen. Cursusmensen gaven aan dat het zeer vreemd is dat de hond bij een gezin met een jong kind is geplaatst en stellen vraagtekens bij de professionaliteit van de stichting. Ook geven zij aan dat een muilkorf een oplossing kan zijn, maar ik kan een jonge hond toch niet constant een muilkorf laten dragen?
Met deze informatie Conny gecontacteerd en de situatie per mail uit de doeken gedaan, met het verzoek een beter huis te vinden voor onze hond. Daarop kreeg ik een BELACHELIJKE mail terug vol met verwijten en zelfs gescheld. Dat de hond een vreselijk trauma gaat oplopen en dat ik maar even 125 euro moet ophoesten om hem in een gastgezin te laten opnemen. Ik mocht absoluut niet zelf een nieuw huis voor hem zoeken, dan zou ik een boete krijgen!
Inmiddels heb ik een advocaat naar het contract laten kijken dat ik heb moeten ondertekenen. Hij geeft aan dat het hele adoptie/leasecontract niet bij wet geldig is en ik gewoon zelf afstand kan doen van de hond.

Een goede oplossing; Beter bestuur, betere regelgeving, en dat Conny mag stoppen met zelf verhaaltjes hier te schrijven over hoe goed stichting Idemo is.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Stichting Idemo

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stichting Idemo over deze klacht.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Stichting Idemo nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Stichting Idemo in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door De Jonghe