Klacht: Niet goed geinformeerd/ Graag doorsturen naar de klachten/geschillencommissie

op 28 juli 2016 over Mediq Apotheek in de categorie Apotheken

ik gebruik al 15 jaar een mirenaspiraal en wilde hem nu voor de 4e keer laten plaatsen ( om de 5 jaar wisselen ). Via de huisarts een nieuwe aangevraagd en die ging ik vorige week ophalen bij Mediq apotheek Stadspolders en kreeg ik van Janine Ouwerkerk nu de mededeling dat ik hem eerst voor moest schieten ( € 162,55 ). Zo poeh dat is een groot bedrag zei ik en vroeg waarom? omdat ik dat nog niet eerder had gehad. Ze zei: ” omdat hij niet vergoedt wordt vanuit de basisverzekering maar vanuit de aanvullende ” en de declaratie kon ik na betaling indienen bij de zorgverzekeraar. Ik ben de deur uitgelopen in de veronderstelling dat ik hem vergoedt zou krijgen omdat ik aanvullend verzekerd ben. Thuis gekomen heb ik direct de declaratie ingediend bij mijn zorgverzekering omdat het toch om een behoorlijk bedrag ging. Na een aantal dagen kreeg ik bericht van mijn zorgverzekering dat de declaratie was afgewezen omdat deze vergoeding niet in mijn aanvullende verzekering zit. Ik dacht huh die mevrouw van de apotheek zei toch dat hij vanuit mijn aanvullende verzekering vergoedt zou worden. ik heb direct contact opgenomen met mijn zorgverzekeraar. Die kon mij uitleggen dat ik een aanvullend plus verzekering heb en daarin geen vergoeding is voor voorbehoedsmiddelen. Tsja dan moet ik hem terugbrengen want dat bedrag kan ik niet missen. Dus ik gisteren naar de apotheek om hem terug te brengen en wat schetst mijn verbazing “geneesmiddelen worden niet teruggenomen. Ja maar die mevrouw zei dat ik het uit mijn aanvullende vergoedt zou krijgen! Dan moest ik morgen maar met de apotheker zelf contact opnemen want dan was ze er weer. Ik heb vandaag contact openomen met de apotheker en het verhaal voorgelegd maar ook zei zegt dat ze geen geneesmiddelen terug mochten nemen en niet terugbetalen omdat ze niet meer uitgegeven kunnen worden aan andere patiënten. Dat snap ik allemaal wel maar ik het verhaal nogmaals uitgelegd dat ik wel verkeerd voorgelicht ben door haar medewerkster, dat kon ze zich niet voorstellen omdat haar medewerkers dat niet zouden zeggen, ze kon het ook niet navragen omdat mevr Ouwerkerk met vakantie is. Dus u twijfelt aan mijn woorden zei ik maar dat kon ze niet bevestigen. De apotheker zei dat ik altijd beter eerst kon informeren of iets vergoedt wordt of niet, ja dit is wel een keiharde les met dit bedrag dus daar ben ik nu zelf ook wel achter! Ik voel me nu heel erg onjuist behandeld, ik kom al ruim 30 jaar bij de apotheek en ik heb nog nooit problemen gehad. Ik vertrouwde gewoon op de woorden van de medewerkster. Ik wil haar niet persoonlijk aanvallen want verder is ze altijd heel vriendelijk en aardig. Ik vind alleen dat ze me had moeten wijzen op het feit dat ik het beter eerst na kon vragen bij mijn verzekering omdat zij niet weet hoe ik verzekerd ben en het aan je verzekering ligt of het wel of niet vergoedt wordt. Dan had ze me goed geïnformeerd en waren er bij mij alarmbellen afgegaan. Dan had ik natuurlijk eerst contact opgenomen met de verzekering voordat ik de Mirena überhaupt meenam. Nu heb ik vertrouwd op haar woorden en heb ik het bedrag van €162.55 betaald in de veronderstelling dat ik hem vergoedt kreeg.

Dat ik de Mirena terug mag brengen en mijn geld terug krijg.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mediq Apotheek over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Lincha