Klacht: Niet doorgaan lessen, slecht niveau lesgeven en zakken voor examens.

op 12 december 2017 over Scheidegger Opleidingen in de categorie Opleiding

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In september 2017 begonnen met de opleiding pedagogisch medewerker kinderopvang. Al meteen ging er van alles mis qua gegevens en informatie vanuit Scheidegger. Ze beloven van alles, maar waarmaken is er niet bij.
Dan gaat er een les op het laatste moment niet door, of wordt dit verplaats naar een andere dag of locatie. Terwijl zij bij de intake en de kick off aangeven dat je les hebt op de dag en locatie waar je voorkeur naar uit gaat. Tijdens de eerste module kom je er al achter dat ze verschillende opleidingen en dus ook niveaus bij elkaar zetten.

Het plannen van examens Nederlands, rekenen en de eerste module – in mijn geval kinderopvang – vinden plaats binnen zes weken.
Het examen Nederlands moet je zelf voorbereiden en hulp hierbij is niet mogelijk.
Ja…..wel als je extra betaald.
Alsof de hele opleiding al niet duur genoeg is?!

Ik doe het examen Nederlands op niveau 3f.
Kreeg als opdracht het maken van een marktplaats advertentie en het schrijven van een memo.
Wat kan daar mis aan gaan denk je dan?
Nou, een heleboel.
Niet alleen ik, maar ook de andere studenten hadden deze opdracht en wij zijn allemaal gezakt.
Vreemd.
Ik heb inzage aangevraagd en moet daarvoor naar Utrecht rijden.
Want het kan alleen maar daar.
Voor een bezwaarschrift moet je ook € 75 betalen.
Inmiddels heb ik wel door dat Scheidegger dol is op overal geld voor vragen.

Tot nu toe ( ik mag vokgende week) zijn ook alle studenten gezakt voor het examen kinderopvang.
Ik heb begrepen dat dit vooral komt, omdat er vragen worden gesteld die niet behandeld zijn in de lessen.
Sterker nog, ze staan niet in eens in het complete lesmateriaal wat we hebben gekregen.
Dus ik denk nu al….kan het examen wel gaan maken, maar de kans is toch wel heel groot dat ook ik hiervoor zak.

Ook moest je voor je opleiding opgeven welke keuze modules je wilt gaan doen.
Als verdieping en verrijking van je beroeps keuze.
Nu blijkt dat deze modules ook gaan via 24boost.
Dit online leerplatform werkt meer niet dan wel.
Ook blijkt dat je wel examen moet doen, maar deze modules niet meetellen voor je diploma.
Waarom moet je deze modules en ook examens dan doen?
Ook dit is mij een groot raadsel.
Überhaupt ook de keuze van modules; blijken totaal niet te horen bij het beroep waarvoor je aan het studeren bent.

Ja, hier al vragen over gesteld bij het intake gesprek, maar kreeg toen als antwoord dat ik hier meer over zou horen in de eerste les.

Als je het goed bekijkt, bestaat deze opleiding uit drie ‘echte’ vakken en de rest is allemaal bijzaak.

Eigenlijk is mijn studie pas relatief kort geleden begonnen, maar ik ben er nu al helemaal klaar mee.
Het werkt allemaal ongelooflijk demotiverend.
Erg jammer, want op mijn stage en inmiddels ook werkplek heb ik het heel erg naar mijn zin en zijn ze zelfs verbaast dat ik niet gediplomeerd ben.

Als ik hier alle klachten van anderen lees, ben ik niet de enige.
Hoe is het mogelijk dat zo’n opleidingsinstituut dan nog bestaat?
Is er dan helemaal geen controle op?

Gewenste Oplossing:

Ik stel het zeer op prijs als Scheidegger openheid van zaken geeft en eerlijk is in het geven van informatie.
Bovenal niet zomaar overal geld voor vragen.
Waarom zou je bijvoorbeeld moeten betalen voor het indienen van een bezwaarschrift?

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Scheidegger Opleidingen over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Scheidegger Opleidingen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Scheidegger Opleidingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 21 december 2017 om 14:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste LiaB,

Hartelijk bedankt voor het bericht waarin je jouw ervaring deelt ten aanzien van de opleiding MBO Pedagogisch Medewerker Kinderopvang niveau 3.
We hebben je klacht in behandeling genomen en onlangs heeft jouw mentor telefonisch contact met je opgenomen om jouw ervaring en persoonlijke feedback te bespreken. Uit het gesprek is naar voren gekomen dat een aantal belangrijke punten niet duidelijk zijn geweest. We vinden het vervelend dat deze situatie is ontstaan en hopen dat de toelichting van jouw mentor je meer helderheid en openheid van zaken heeft geboden. Indien je nog vragen of opmerkingen hebt dan helpen we je graag telefonisch of per e-mail verder.
We wensen je fijne feestdagen en succes en plezier bij het vervolg van jouw opleiding.

Met vriendelijke groet,
Scheidegger Opleidingen.

Alle klachten die gemeld zijn door LiaB