Klacht: Niet afgemaakte website

op 19 mei 2016 over Inventief IT in de categorie ICT

Het bedrijf INVENTIEF-IT te Drachten heeft onze opdracht niet naar behoren uitgevoerd en zich niet gehouden aan de opleverdatum. Dit zou zijn: 18 april 2016 dit na 3 x uitstel van de kant van de websitebouwer.

Website afspraak: € 5000,00

Even een opsomming:

Afspraak in half november 2015. Hier werd besproken wat voor website wij wilden laten bouwen.

Na diverse gesprekken zou de website worden opgeleverd op 1 februari. Doordat onze gastvrouwen tegen die datum aan nog niet paraat waren om te starten, hebben wij het zelf vooruitgeschoven om dat we ook merkte dat de websitebouwer meer tijd wenselijk zou vinden.

1/3e betaald van het totaalbedrag € 5000,00
Meerprijs van € 5700,00 kregen wij op plm. 1 april te verwerken.

Op 18 april was er nog steeds geen goed functionerende website.
Op ongeveer 25 april hebben wij een ingebrekestelling gestuurd, maar werden genegeerd. Men doet niets meer, alleen het toezeggen van een vordering van plm. € 8500,00 binnen 3 dagen. Deze is uiteraard niet voldaan tot op heden.

De betaling is met ons doorgenomen en was er een uiteindelijk akkoord. Een meerprijs van ruim: € 5700,00 kregen wij op ongeveer 1 april te horen te horen, waarna we met veel moeite akkoord wilde gaan, maar wel op de voorwaarden dat het restant van de betaling zou mogen worden voldaan uit de te behalen omzet. Hiervan is een getuige en bandopnameopname.

Er word geëist dat de betaling plaatsvindt, dat doen wij niet voordat er iets afgeleverd is en wat 100% werkt. Er is niet geleverd op bij de afgesproken datum 18 April, nog steeds zit de website bomvol met fouten, tot op heden hetzelfde 17-05-2016.

Doordat de websitebouwer misrekeningen heeft gemaakt, want laten we uitgaan van de 1e afspraken, (dan zit er nog geen meerprijs aan), maar zelfs dat deel werkt niet! Nu weigeren de mensen verder te werken, omdat ik ze weiger te betalen voordat ik krijg waar ik recht op heb. Wij moeten de miscalculatie betalen en dan krijgen we ook nog een mailbericht om 15.00 uur dat we dat bedrag (een voor mijn gevoel dom te noemen meerprijs van € 5700) moeten betalen, nota bene een meerprijs die hoger is dan de hoofdsom. Nog erger, is het dat mij een lijst is toegestuurd met punten, die liepen we na en zelfs daar moest de websitebouwer, of kon hij niet laten om voor een lullig te noemen en logisch te noemen functiewijziging die wenselijk was om toe te passen, een meerprijs te vragen. Schande! Zeker als je bedenkt dat wij duidelijk kunnen aantonen, dat we niet verder konden dan € 5000,00

Ondanks alles heb ik toegezegd achter geld aan te gaan en een dag later stuurt de websitebouwer mij een mail dat ik binnen 3 uur moet betalen. Dan mag ik ook geen bezoek afleggen om over mijn/ons project te praten, alleen als ik geld meeneem. Werk werd door de websitebouwer meerdere keren stilgelegd.

Er is op een audio geuit (uit de mond van de websitebouwer) dat de oplevering 100% zeker zou zijn, met een goed werkend systeem.
De partner van de websitebouwer zou na een maand bellen, om samen Google Adwords door te nemen, althans het resultaat hiervan, GEEN bericht! Tot heden.

Ook zal ik de schade van onnodig geplaatste advertenties laten vergoeden, storingen, misgelopen aanmeldingen, omzetderving, slechte naam, verloren vertrouwen bij de consument, Afname van prijzen, enz. Eveneens alle kosten die mensen hebben gemaakt en een vergoeding voor elke onnodige dag wachten op een belletje of een werkend systeem, waar we gewoon tot dusver op nette wijze zijn omgegaan en hiervoor hebben betaald!

Gastvrouwen werken niet, lampen blijven branden, berichte box die niet leeg gehaald kan worden, account (geen verwijder functie), geen uitschrijfmogelijkheden, geen webcams bij het spel, geen webcams bij de gastvrouwen, inschrijven, inloggen, kortom 1 grote warrige bende waar niemand mee kan werken.

De dag van lancering zouden we in de ochtend de lijsten ontvangen voor de gastvrouwen uiteindelijk, toen werd de deadline 16.00 uur, (de website gaat 18.00 uur live) gastvrouwen wisten nog NIETS. 16.00 uur, geen telefoontje, 16.15 uur niet, 16.30 uur niet maar 17.43 kregen we de reactie!!! 17 minuten voor de lancering die er 100% zou zijn!

Gastvrouwen horen niets wanneer ze worden geroepen, je weet dus niet wanneer er ergens een scherm opent. Dit is slechts een kleine greep uit je werkzaamheden, let wel, kleine greep. Als we alles op deze wijze moeten uitvechten, mijn zegen is er, maar we werken liever op een normale manier, waar we recht op hebben, na een half jaar wachten..

En zij willen niet praten? waar is het fatsoen?
Als laatste: de advocaat van hen is aangeschreven en heb deze in kennis gesteld van de actie die ik zal ondernemen. eergisteren zouden we hier bericht op verwachten, echter is dat uitgebleven.

P.s, het meest gekke van de hele situatie, is dat een gastvrouw zichzelf ook dient in te schrijven, anders kan ze het systeem niet beheren, is zeker weten de goedkoopste optie, zo is er veel gratis spul in geplakt, zie voorbeeld Spel en chatroom.

Wij spreken in ieder geval over een schandalig te noemen wijze van verkoop!

Wanneer alles naar behoren werkt.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Inventief IT over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Disneyverburg