Klacht: Negeren

op 19 juni 2018 over Algemeen Dagblad in de categorie Kranten - Landelijk

Op dinsdag 19 juni ’18 ben ik gebeld door een marketeer van Het AD voor een abonnement.
Sinds 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat in de hele Europese Unie (EU) dezelfde privacywetgeving geldt. De Wet bescherming persoonsgegevens geldt niet meer.
De krant mag voor haar doel waarvoor zij klantgegevens bewaart, een bewaartermijn bepalen. Echter ik ben niet geïnformeerd, noch heb ik mijn toestemming gegeven over de wijze en mijn akkoord over de argumenteren hoe lang u de klantgegevens worden bewaard.
Informeren
De bewaartermijnen dienen opgenomen te zijn in een privacyverklaring. Zodat ik als klant weet hoe lang het AD mijn gegevens bewaart.
Na afloop van het bewaartermijn of geen goedkeuring voor bewaren van privacygegevens dienen mijn gegevens vernietigd te worden Door het ons benaderen via mobiele en vaste telefoongegevens heeft het AD de wet Algemene verordening gegevensbescherming geschonden.
Zonder mijn goedkeuring tot bewaren en gebruik, dient het Ad mijn klantgegevens vernietigen of anonimiseren. De klantgegevens, dienen vernietigd te worden bij een klantbezwaar, tegen direct marketing of zijn toestemming voor gebruik van klantgegevens.

Als het AD mij persoonlijk benadert en overtuigd dat mijn klantgegevens zijn vernietigd.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Algemeen Dagblad

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Algemeen Dagblad nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door GuusRoffel