Klacht: negatieve beoordelingen zakelijk vaak onterecht

op 04 augustus 2017 over Graydon in de categorie Incassobureaus

beoordelingen voor energieleverantie wordt borgstellingen gevraagd op vaak verkeerde informatie en/of beoordeling van bedrijven.

Dit kost zowel de desbetreffende energie leverancier en betrokkene adviseurs een hoop omzet derving.

Vaak worden deze bedrijven beoordeeld op onvoldoende informatie te hebben over dit bedrijf, en daarom maar makkelijk als negatief te worden beoordeeld. Dit uit eigen bewezen ervaring.

Lijkt mij duidelijk dat deze policy niet bijdraagt aan goede communicatie voor waar het in de basis is bedoeld.

betere en zorgvuldiger informatie verstrekken gebaseerd op redelijkheid

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Graydon over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Wijma Sales

3 maanden geleden - Heb inmiddels gesproken met een medewerker van Graydon, welke aangeeft enkel advies uit te brengen over een dergelijke organisatie c.q. Stichting en/of Vereniging met K.v.K. registratie. Advies is geen wet van meden en perzen, aldus Graydon Medewerker. Als een energie organisatie hier een wet van wil maken, is dat in principe hun goed recht om wel of geen bedrijven voor energie leverantie te willen accepteren ja des te nee. Enkel is mijn persoonlijke mening, en ook van meerdere bedrijfsadviseurs, dat dit op den duur een kostbare omzet derving teweeg brengt, voor energie leverancier en bedrijfsadviseurs c.q. aanbiedende tussen organisaties. Dit streeft het doel mijlen ver voorbij m.b.t. klantenwerving. Kortom conclusie Energie bedrijven zullen beter moeten kijken naar de inhoudelijke informatie met reden hiervan die Graydon verstrekt, in mijn geval zijn al 3 van dit soort gevallen opgelost door helder in kaart te brengen welke reden er achter zit bij een onderneming. Als nu alle bedrijfsadviseurs dit doen en ook de energie maatschappijen, dan zouden er heel veel minder misverstanden ontstaan bij de ondernemers die toch niet kredietwaardig bevonden worden, die voor hun gevoel niet terecht of zelfs beledigend kan overkomen. Met name in de Energie sector, waar de laatste jaren veel beweging is geweest door vele organisaties, en vervolgens veel nare ervaringen heeft ontwikkeld, en daardoor de mensen en bedrijven zeer voorzichtig geworden zijn, lijkt mij bovenstaande geen voorstel maar een must voor een elk die betrokken is bij levering van Energie.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Graydon in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Graydon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Graydon

Heeft op 09 augustus 2017 om 14:37 geantwoord