Klacht: natte vinger werk

op 15 juli 2012 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

na altijd met volle tevredenheid en een normaal energie verbruik van een andere leverancier van energie gebruik te hebben gemaakt.
heeft de beheerder van het appartementen complex besloten om van de diensten van ISTA gebruik te maken.
Daar ons appartement in 2010 in de verkoop stond en niet werd bewoond.
stonden alle radiateuren dicht maar kregen we in 2011 wel buiten het normale maandelijkse bedrag een na heffing van 500 Euro aan extra verbruikt energie (warmte).
terwijl de verbruikte electra (koken en verlichting) over het hele jaar 12 euro betrof.
uiteraard hebben wij ons tegen dit spook bedrag verweerd zowel bij ISTA als onze appartement beheerder Ingrid Sinke vastgoed.
Na veel afwijzingen en onlogische verklaringen van deze partijen uit eindelijk dit bedrag toch maar voldaan (geen bewijzen).
Tot we tot onze schrik dit jaar een na heffing van 3200 euro kregen voor verbruikte warmte .beide partijen weer aangeroepen en uitleg gegeven .
na dat deze bij de meters zijn gaan kijken op ons verzoek zou alles in orde zijn al was de gezamelijke ketel van 40 graden naar 80 gedraaid door???? (afgesloten ruimte).
en de radiateur meters zouden naar behoren werken.
met deze hoeveel heid verbruik zouden we bij wijze het hele appartementen complex tot een graad of 30 kunnen opstoken ..dit kan gewoon niet maar… we moeten betalen.
nu willen wij dit voor het gerecht laten komen omdat we er van overtuigt zijn dat ISTA hier een aantal grove fouten maakt ten nadele van ons..

Een juiste inschating van het gebruik .
geen radiateur metingen meer maar een eigen ketel zodat ook de gebruiker kan zien wat hij verbruikt nu is dit onmogelijk
terug gave van het in 2011 gestorte bedrag (500) euro
en dit jaar geen bij betaling van 3200 euro en alle gemaakte en nog te maken kosten in het gerechtelijke proces op ISTA verhalen

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 26 november 2012 om 14:42 geantwoord

bewoner heeft bericht ontvangen

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Ista beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door ophetekolen