Klacht: Nalaten opsturen gegevens voor overdracht woning

op 01 juni 2016 over ASR in de categorie Verzekering

Vandaag (1 juni 2016) over 2 uur zal de overdracht van mijn huis plaatsvinden aan de kopers. Op 12 april heeft de notaris ASR (waar ik een hypotheek heb) gevraagd de gegevens van mijn hypotheek te sturen. Inmiddels zijn we bijna twee maanden verder en minder dan 2 uur voor levering (na gister en vandaag 20 keer gebeld te hebben met ASR) heeft de notaris nog niets ontvangen. Het is dus ook niet mogelijk om een nota van afrekening op te stellen en voor mij om de gegevens te controleren. Als we de gegevens binnen 2 uur niet ontvangen, kan ook de levering niet doorgaan. Echt belachelijk hoe ASR met dit soort situaties omgaat (die sowieso al stressvol zijn voor de betrokken partijen). Toen ik mijn huis kocht was ASR ook al last minute met alles rondkrijgen, maar dit (minder dan 2 uur voor de levering terwijl er twee maanden geleden een verzoek is gedaan tot het simpelweg opsturen van de gegevens) slaat echt alles.

Ik was tevreden geweest als dit netjes was afgehandeld en ik ook niet constant aan de telefoon was afgepoeierd met: "in het systeem staat dat het verzonden is, dus dan zal dat wel zo zijn". Welgemeende excuses zouden al een heel eind komen, maar de tijd dat iemand zou aanraden om een hypotheek te nemen bij ASR is (zoals u zal begrijpen) voorgoed voorbij.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ASR over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ASR in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ASR een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ASR

Heeft op 14 juni 2016 om 13:05 geantwoord

Wij hebben u gesproken en excuus aangeboden voor de gang van zaken. De aflosnota is uiteindelijk toch ontvangen, maar de onzekerheid over de eindafrekening zo vlak voor de verkoop is erg vervelend. Het is ook zeker niet de service die u van a.s.r. mag verwachten. Voor het ongemak, bieden wij u graag nog een aardigheidje aan. Dit laten wij binnenkort bij u bezorgen. Vriendelijke groeten, a.s.r.

Alle klachten die gemeld zijn door Valeriehhh