Klacht: Na beëindiging actie abonnement contract zonder toestemming verlengen

op 31 januari 2017 over Abonnementenland in de categorie Tijdschriften

Ik heb direct na de beëindiging van mijn actie abonnement op auto review gereclameerd, omdat men een heel jaar wilde incasseren van mijn rekening. Ik heb hier tegen geprotesteerd, maar men wees me erop dat ik een doorlopend abonnement zou zijn aangegaan. Kort na het uitbrengen van nr. 12 (laatste nummer van 2016) heb ik e.e.a. teruggekoppeld. Zij blijven bij hun standpunt dat ik 1 maand voor het einde van de looptijd kenbaar had moeten maken. Als tussenoplossing heb ik nu een factuur liggen van Euro 17,45 voor 1 nummer (los nummer kost Euro 3,95). Waarna de overeenkomst zal eindigen.
De algemene voor waarden zijn niet eens in het blad te vinden, daarvoor moet je naar de website.

Ik vind het misleidend en kreeg het idee een proefabonnement te hebben die je alleen verlengt in overleg. Het eerste nummer van 2017 heb ik ongeopend retour gestuurd. De factuur moet 0,00 worden.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Abonnementenland

Bericht van

6 maanden geleden - Geachte heer Baan, Het betreft de aanvraag 12 nummers voor € 20. Dit betreft een abonnement tot wederopzegging. Het klopt dat u dit een maand voor het einde van de looptijd kenbaar had moeten maken. Het abonnement is nu tussentijds beëindigd. Het gaat om 1 editie die u nog dient te voldoen. De prijs van een los nummer is € 3.95 De administratiekosten voor het tussentijds stopzetten zijn € 6 De factuur is al van 18 november en niet voldaan daarom zit er een opslag op van € 7.50. Dat is samen € 17.45 Wij kunnen eventueel het eerste nummer van 2017 u nogmaals doen toekomen. Met vriendelijke groet, Abonnementenland

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Abonnementenland nog niet in behandeling is genomen.

Heeft op 20 april 2017 om 16:33 geantwoord

Wat mij betreft riekt het naar oplichting. Na een proefabonnement van 20 Euro een oplossing aandragen van Euro 17,45 waarvoor je 1 nummer ontvangt.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Abonnementenland in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Abonnementenland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Abonnementenland

Heeft op 26 april 2017 om 16:27 geantwoord

Geachte,

Deze klacht is reeds behandeld.

Abonnementenland

Alle klachten die gemeld zijn door pbaan