Klacht: Na 4,5 maand nog geen goed werkende schoorsteen.

op 16 juli 2012 over ALBE Schoorsteentechniek in de categorie Schoorsteentechniek

Het contact via Werkspot met de firma Albe zag er in eerste instantie positief uit. We hebben eerst onze wensen doorgesproken per mail en later ook in ons nieuwe huis hebben we alles goed doorgesproken. Op afgesproken tijdsstip kwamen zij de open haard en het rookkanaal aanleggen, maar daarna ging het al snel mis. De vorm van de op voorhand met foto besproken haard week behoorlijk af van het afgesproken model. Dit hebben ze uiteindelijk na veel telefonisch overleg aangepast. De aslade die weken later geleverd werd was precies het model wat we perse niet wilde hebben, maar men hield voet bij stuk dat dit niet het geval was. Na wederom veel telefoontjes en sms kwam men de aslade ophalen en zou er binnen 2 weken een nieuwe aslade geleverd worden. Helaas gebeurde er na 2 weken niets, en inmiddels waren we zo’n 9 weken na plaatsing verder maar konden we nog steeds niet onze nieuwe open haard gebruiken. Vele onplezierige sms, telefoongesprekken en mails verder is er uiteindelijk na zo’n 3 weken een nieuwe aslade gebracht. Na een paar keer de haard aan te hebben gehad werd duidelijk dat de schoorsteen pijp te kort is, en er te weinig trek is voor de haard wat rookontwikkeling oplevert in het huis.. Bij het plaatsten van de pijp was de Firma Albe al niet helemaal zeker van de lengte van de pijp , maar gaven aan dit geen probleem was om dit achteraf kosteloos aan te passen maar helaas word er door de Albe helemaal niet meer gereageerd op iedere vorm van contact. We hebben op alle mogelijke manieren contact gezocht en berichten achter gelaten maar ze geven helaas niet thuis. Vandaar dat wij ook genoodzaakt zijn om nu onze rechtsbijstand verzekering in de arm te nemen. Het heeft ons tot nu toe veel ergernis en een hoge telefoonrekening opgeleverd, dus ik kan u aanraden om verder te zoeken naar en betrouwbaar bedrijf.

Aanpassing van de schoorsteen en een bloemetje voor al het ongemak en de gemaakte telefoonkosten.

Alle klachten die gemeld zijn door hadassah