Klacht: na 13 jaar een vordering via een collega deurwaarder vorderen.

op 24 mei 2016 over Lindorff in de categorie Incassobureaus

Tijdens mijn verblijf in een verslavings kliniek (2003) heeft Lindorff destijds via deurwaarder BOS uit Groningen een vonnis afgeleverd.
Ik kan mij dit niet herinneren en heb het vonnis ook niet getekend.
Nu na 13 jaar krijg ik bericht van “Vermeer Schutte & Muren” Gerechtsdeurwaarders, die in opdracht van Lindorff de vordering vermeerderd Met hoge kosten opnieuw bij mij vordert.
Ik heb in 2009 een check bij de BKR te Tiel gedaan, om mijn eventuele openstaande schulden in kaart te brengen en deze netjes af te handelen.
De schuld aan Lindorff was daar niet bekend en zodoende heb ik hier ook niets mee kunnen doen.
Ik heb na 2003 ook nooit een herinnering aangaande dit dossier ontvangen.
Nu krijg ik het vonnis vermeerderd met hoge kosten, ik heb er slapeloze nachten van, omdat ik juist de laatste 7 jaren mijn leven weer goed op de rails heb gekregen en inmiddels zelf werkzaam ben in de hulpverlening.
Ik heb geen idee hoe ik dit nu aan moet pakken.

Ik ben bereidt om het vonnis uit 2003
(€ 439,42)volledig te betalen.
De latere kosten worden kwijtgescholden, vooral vanwege het feit dat ik niet eerder ben benaderd met het verzoek om alsnog te betalen.

Ik stuur als bestand het vonnis uit 2003 mee.
Bij Vermeer Schutte & Musen is het totaal saldo na vonnis op dit moment € 1368,62

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lindorff over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lindorff in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lindorff een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lindorff

Heeft op 25 mei 2016 om 10:57 geantwoord

Lindorff heeft meneer gebeld op 25 mei 2016, geen gehoor. Naar aanleiding van de gemiste oproep neemt meneer contact op met Lindorff. De vordering is doornomen. Ook hebben wij afsproken meneer een e-mail toe sturen met een uitleg. De vordering is verder in behandeling genomen door een gerechtsdeurwaarder en wij hebben meneer dan ook verwezen naar de deurwaarder. Meneer kan samen kijken met de deurwaarder, wat de mogelijkheden zijn voor het treffen van een betalingsregeling.

Reactie van de melder van de klacht René de Boer

11 maanden geleden - Ik ben gebeld door Lindorff, na aanleiding van mijn klacht. Men heeft aan dat het mijn fout is dat ik niet heb gereageerd en dat ik nooit een adreswijziging heb doorgegeven. Daarom hebben ze het dossier overgedragen aan Vermeer Schudde & Musen. Lindorff heeft aan dat ik het met hen moet regelen en dat ik niet onder de kosten en het betalen uitkom. Ik heb aan te geven dat dit misschien zo is, maar dat ik het niet kan begrijpen.

Heeft op 25 mei 2016 om 11:17 geantwoord

Incasso en deurwaarders kunnen altijd adres achterhalen,
Na 13 jaar lukt het wel.....?!?
Hoe kom je zo uit de problemen ?

Alle klachten die gemeld zijn door René de Boer