Klacht: Na 1 jaar weet het Nest systeem nog steeds niet of ik thuis of afwezig ben!

op 30 juni 2017 over Nest in de categorie klachtmelden

Omdat ik Nest producten in huis heb, krijg ik periodiek mail over de stand van zaken. In die mail staat bijvoorbeeld hoeveel we met z’n alle over de wereld hebben bespaard doordat de Nest producten zo slim zijn gemaakt.
Sinds vorig jaar heb ik voor ruim 725 euro uitgegeven om een goed werkend systeem te krijgen. Eerst met de Nest Thermostaat en 2 Nest Protects.
Met deze configuratie kreeg ik het niet goed voor elkaar om accuraat te detecteren of ik thuis ben of afwezig. Dit is belangrijk om dit goed te hebben omdat je dan pas echt energie gaat besparen. En aldus de gegevens van Nest (ook in hun periodieke mail) zou dit resultaat behoorlijk groot zijn.
Omdat het systeem niet goed doorhad of ik thuis was, heb ik 2 extra Nest Protects gekocht, die mee mogen bepalen of ik thuis ben of afwezig.
De hele Nest configuratie van 725 euro heeft pas na 4 uur door dat ik van huis ben. De overige tijd blijft de kachel aan, en blijft het warme water op temperatuur gehouden in mijn CV ketel.
Dit is echt verspilling van energie! En ik had beter af geweest als ik een normale thermostaat had gebruikt en normale rookmelders (Nest Protect is een rookmelder).
Contact met de klantenservice (heer Aziz), heeft ertoe geleid dat ikzelf alles heb uit moeten zoeken, en uit uit heb moeten voeren wat hij aan informatie gaf. Want volgens Aziz klopte het niet dat het zo lang duurde om te bepalen of ik afwezig zou zijn, dus daarom maar zaken uit sluiten. Dus Aziz gaf aan dat ik functionaltiet uit moet schakelen voor een goed werkend systeem. Maar blijkbaar is dat niet de oplossing, en zou de Nest Protects erg duur maken zonder functionaliteit. Maar langzamerhand begint Aziz terug te krabbelen, en dat alles wel naar behoren werkt. Terwijl in eerdere gesprekken het voor hem heel onduidelijk was dat het zo lang duurt voordat mijn systeem de status Afwezig zou krijgen.
Oftewel, zit ik met 725 euro aan dure spullen, en werkt het niet naar behoren.

Heb aan de klantenservice heel duidelijk aangegeven dat ik gecompenseerd wil worden, omdat het nu nog steeds niet goed werkt. Voor mijn gevoel zijn we terug van een jaar geleden, dat het niet goed werkte! (het duurt best lang omdat het systeem zelf lerend is, dus dat moet ook de tijd krijgen om zichzelf goed aan te kunnen passen.)
Heb aangegeven dat zelfs met een product naar keuze dat ik accepteer hoe het systeem werkt, en dat ik dan accepteer dat het systeem MINDER slim is als dat ze zelf beschrijven (lees verkopen)!!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nest over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Dionysus