Klacht: My-parts schend het retourrecht

op 09 juli 2019 over My-Parts in de categorie Auto Onderdelen

Een tweetal weken terug heb ik een bestelling geplaatst, het ging om een onderdrukpomp.

Het onderdeel is in originele verpakking opgestuurd, welke niet sterk genoeg was. Dit resulteerde in een kapotte doos en een onderdeel welke olie heeft gelekt.

Het onderdeel slechts 1 dag gemonteerd heb geweest (starten, 30min laten draaien, daarna gedemonteerd). Toen heb ik besloten dat ik het onderdeel retour wilde sturen, aangezien het niet het probleem oploste wat ik destijds met de auto had.

Ik heb netjes aangegeven bij my-parts dat het onderdeel gemonteerd is geweest, de situatie aan hun uitgelegd en aangegeven dat ik het onderdeel graag retour wil sturen en mijn geld terug wens te ontvangen.

My-parts gaf aan dat er in hun retourbeleid staat opgenomen dat het artikel niet meer retour mag zodra de verpakking geopend is geweest.

Nadat ik de website van de Consumentenbond heb geraadpleegd kwam ik het gedeelte over retourrecht online aankopen tegen. Hierin staat dat het artikel 14 dagen geprobeerd mag worden en dan alsnog retour gestuurd mag worden.

Dit heb ik aangegeven bij my-parts, maar helaas bleef men op de algemene voorwaarden wijzen.

Daarna heb ik de situatie bij consuwijzer neergelegd, ook zij vertelden mij dat het artikel gewoon retour had gemogen.

Helaas worden mijn emails niet meer beantwoord door my-parts.

Graag zou ik mijn aankoopbedrag retour krijgen en het artikel terug sturen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar My-Parts over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door wiebejan_1991