Klacht: mutatiekosten

op 05 september 2016 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

Verhuisd op 29 maart 2016, standen opgenomen samen met de nieuwe bewoner en controleur van de woningvereniging, deze telefonisch doorgegeven.Voordien contact opgenomen over verhuizing, afspraak foto’s maken van standen een week voor de verhuizing deze via Internet doorgestuurd, dus twee keer zelf voor de eindstanden gezorgd.Afrekening komt pas op 17 augustus, dus vier en een halve maand later! Daarbij dus de verrassing van 59,29 aan mutatiekosten, zou berekend zijn op meteropnemer van ista ,niet correct.

Wil de kosten van 59,29 terugbetaald krijgen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ista over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

Ista

Heeft op 07 september 2016 om 15:15 geantwoord

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 07 september 2016 om 23:33 geantwoord

De afrekening en het toesturen van de eindafrekening gebeurd elk jaar zonder kosten nu je als klant weggaat zijn er ineens mutatiekosten,voor het veranderen van uw computerbestand vind ik dit een hoog bedrag, zo krijg je als klant omdat je verhuisd als Dank nog een leuke verrassing, en dat noemt u een oplossing!

Bericht van Ista

6 maanden geleden - Geachte heer Bergervoet, Naar aanleiding van uw reactie geef ik u hierbij uitleg over onze werkzaamheden. Wij zijn geen energieleverancier. Wij verdelen in opdracht van uw beheerder de kosten voor verwarming. Voor het opstellen van de verdeling en de afrekeningen brengen wij kosten in rekening. Deze kosten worden in de verdeling en de afrekeningen opgenomen onder de naam Diensten ista Nederland. De mutatie kosten worden volgens contract separaat in de afrekening bij de vertrekkende bewoner opgenomen. Dit bedrag is een standaard tarief, welke bij alle vertrekkende bewoners wordt doorbelast. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, ista Nederland B.V.

Alle klachten die gemeld zijn door afrekening