Klacht: Missen van vliegtuig door verkeerd optreden van Axxicom medewerker

26 april 2016
Booking reference: 2S8SJO
Flight: LX 729 14.55 AMS – 16.25 ZRH
Flight: LX1860 17.10 ZRH – 20.15 SOF

Mevrouw Evrova Blagovesta (hierna Evrova) had zich rond 13.00 aangemeld bij de assistance-balie van Axxicom op Schiphol. Evrova is zeer slecht ter been en Axxicom heeft haar aangeboden om haar met de handbagage naar de gate te brengen, met een troley. De Axxicom medewerker heeft Evrova bij een gate afgeleverd en is toen weggegaan. Bij het ‘boarding’ vertelde de Schiphol medewerker dat Evrova bij een verkeerde gate (een vlucht naar Nantes, gate B01) was afgeleverd, dus niet bij de gate van vlucht LX 729 om 14.55. Hierna heeft Evrova geen tijd meer gehad om op tijd bij de gate van haar vertrekkende vliegtuig te komen en heeft ze haar vliegtuig gemist.

Na telefoongesprekken over en weer tussen familie (ondergetekende) met Evrova, Swiss Air en Axxicom is uiteindelijk besloten om Evrova op te halen van Schiphol en bij familie te laten brengen in Kockengen. Daar is ze die dag uiteindelijk om 21.00 aangekomen.
Evrova is aangeboden een andere vlucht te nemen, nl op vrijdag 29 april LH 2311 AMS-MUC en daarna naar eindbestemming Sofia, Bulgarije. Daarmee is ze akkoord gegaan.
Evrova, een vrouw van 77 en zeer slecht ter been, heeft die dag 8 uur op Schiphol doorgebracht.

Gevolgen:
Familie in Bulgarije is opgebeld om niet naar het vliegveld te komen om 20.15 op 26 april. Ze zijn gevraagd om Evrova op te halen op vrijdag 29 april.
De koffer van Evrova zat al in het vliegtuig naar Zurich. Evrova heeft dus spullen moeten lenen totdat ze weer in Sofia was.
De familie in Nederland heeft extra kosten gemaakt. Door het missen van het vliegtuig heeft de familie 2x extra naar Schiphol moeten rijden en 2x de garage op Schiphol moeten betalen.
Bij Evrova en familie heeft deze fout die dag geleid tot grote ongeloof, frustratie en boosheid.
We kunnen nog van geluk spreken dat familie in Nederland niet ver van Schiphol woont en tijd had om haar op te halen en onderdak te bieden voor 3 nachten.

Het zal duidelijk zijn dat wij zeer ontevreden zijn over de geleverde diensten van de medewerker van Axxicom. Wij hopen van Axxicom schriftelijke excuses te ontvangen. Ook verwachten we tenminste een vergoeding voor de gemaakte kosten te ontvangen. We hopen dat U hier begrip voor heeft.

Evrova en familie zijn echter wel te spreken over de geboden service van Axxicom medewerker (Iris?) die tussen 15.00-20.00 bij Evrova is gebleven en haar verder heeft geassisteerd.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Axxicom Airport Caddy

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Axxicom Airport Caddy in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Axxicom Airport Caddy een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Axxicom Airport Caddy

Heeft op 09 mei 2016 om 08:35 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht MaartenVerbrugge

8 maanden geleden - We zijn zeer tevreden hoe Axxicom de klacht heeft behandeld, snel en correct. Door de vakantie periode heeft de behandeling door ons 'vertraging' opgelopen.

Alle klachten die gemeld zijn door MaartenVerbrugge