Klacht: Misleiding/oplichting

op 25 mei 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

In januari van dit jaar werd ik door een bekende gewezen op een boerderijtje welke te huur stond,na wat zoeken op internet kwam ik deze tegen op huurwoningen.nl. Echter,ik kon de advertentie niet bekijken zonder enige personalia in te vullen.Ik zag daar geen kwaad in,en heb dit gedaan,zonder,dat is niet slim,de voorwaarden goed door te lezen. Er stond verder niet aangegeven dat men een abonnement aanging waar dus kosten aan verbonden waren. Nadat ik de advertentie wel kon bekijken,bleek dat het boerderijtje al verhuurd was….Omdat ik niet echt zoekende was,de site van huurwoningen.nl verder niet meer geraadpleegd. Later kreeg ik in de gaten dat er maandelijks 19,95 werd afgeschreven,echter door Buckaroo. Die link met de site huurwoningen heb ik dus tot voor kort nooit opgemerkt.Tot dat ik emails kreeg waarin ik gesommeerd werd het abonnementsgeld over te maken,aangezien ik niet wist wat Buckaroo was,heb ik de incasso’s voortdurend gestorneerd. Aangezien het een zakelijke rekening betreft,kom ik vaker van dit soort vage praktijken tegen wat betreft onjuiste incasso’s etc.de een na laatste mail was van 19-05-2016,waarin bepaald dat ik binnen 14 kalenderdagen 19,95 moest overmaken,de inschrijving is ondertussen ongedaan gemaakt. (volgens huurwoningen.nl) echter,24-05-16 mocht ik een mail ontvangen,van Klantenservice stop de deurwaarder,met het bericht dat er nu incassokosten berekend werden van 40 euro. Ik wil opmerken dat zowel huurwoningen.nl als stop de deurwaarder hetzelfde adres én postbusnummer gebruiken.
Ik heb nu,alsnog 19,95 overgemaakt,onder protest,en met de vermelding dat ik nu serieus een klacht ga indienen. Echter de reactie was dat ik zelf te laat was (mail van huurwoningen.nl was van 19-05-16,14 kalenderdagen de tijd,en ik heb het bedrag 24-5-16 overgemaakt.)Ik heb al begrepen dat de perso(o)n(en) achter dit bedrijf,voor een andere bedrijfsvoering door het AFM al berispt zijn.

Ik heb nu 19,95 overgemaakt,ik wil het hier ook bij laten,ten slotte is er geen dienst geleverd,en is de informatie op de website op zijn minst misleidend te noemen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningen.nl over deze klacht.

Bericht van Huurwoningen.nl

7 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Wanneer u een inschrijving doet op onze website blijft u te allen tijde verantwoordelijk voor uw inschrijving en voor uw betalingen. Wanneer er een woning verhuurd is dient de makelaar dit aan ons door te geven zodat wij deze voor hen van de website af kunnen halen. Echter zitten wij gevestigd in een verzamelgebouw waar meerdere bedrijven zitten gevestigd. Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

Reactie van de melder van de klacht Spanjaart

7 maanden geleden - U vermijd te beantwoorden,waarom het bij huurwoningen zo in elkaar steekt,dat nergens,behalve in de voorwaarden,wordt vermeld dat bij het invullen van personalia (wat niet anders kan om huurwoningen te bekijken) men blijkbaar een overeenkomst aangaat waar kosten aan verbonden zijn. En dat is,omdat u dondersgoed weet dat dit op zijn minst bewust misleidend is,en zelfs de afschrijvingen zijn onduidelijk,men moet bijna onderzoek doen om erachter te komen wie in vredesnaam in een keer 19,95 elke maand afboekt.Het is mij volstrekt duidelijk dat deze "formule" eerder ook al gebruikt is,door de firma Leadprovider,welke al eerder berispt is door het AFM. Op 19 mei,gaf u aan dat ik 14 dagen de tijd had om 19,95 te voldoen. Dat heb ik ruim binnen deze termijn gedaan,onder protest,en u ook zelfs op de overmaking aangegeven dat ik het hier zeker niet bij laat,echter enkele dagen later zat er 40 euro bovenop. Voor mij voldoende reden om de hele gang van zaken in twijfel te trekken en hier werk van te maken. Ik heb u voorgesteld het bij de 19,95 te laten,ondanks mijn overtuiging dat u recht heeft op niets.Nu is het een principe kwestie geworden,ik zal elke gelegenheid aangrijpen om dit openbaar te maken en aan te vechten.

Bericht van Huurwoningen.nl

7 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Wij hebben geen betaling mogen ontvangen. Graag zien wij een kopie van betaling tegemoet zodat wij de betaling voor u na kunnen kijken. Wanneer u dit bedrag binnen de gestelde termijn naar ons betaald heeft mag u d brief van Stopdedeurwaarder.nl als niet verzonden beschouwen. U kunt de kopie van betaling verzenden naar info@huurwoningen.nl Met vriendelijke groet, Klantenservice Huurwoningen.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 06 juli 2016 om 11:02 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

De klachten die worden ingediend handelen wij intern af. Wij kunnen alle gegevens betreffende uw account per e-mail toezenden, ook kunnen wij dan uitleg geven over de factuur die u heeft ontvangen. Wij plaatsen deze gegevens uit privacyoverwegingen niet online. Wij verzoeken u uw klacht in te dienen op onze website zodat dit bij de juiste afdeling terecht komt.

Klantenservice Huurwoningen.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Spanjaart