Klacht: Misleiding retourneren

op 14 januari 2014 over 123BestDeal.com in de categorie Deal-Sites

Nadat ik het toetsenbord voor mijn Samsung Galaxy tab 10.1 had ontvangen heb ik deze direct getest. Het typen ging moeizaam en de spatie werkte slecht naar behoren. Op de website had ik van tevoren gekeken naar het kopje ruilen en retour, hier stond niets in over kosten bij retourneren of ruilen. Nu zag ik opeens op de retoursticker staan dat het voldoende gefrankeerd dient te worden. Omdat het product niet naar behoren werkt neem ik aan dat ik niet hoef te betalen voor het retourzenden. Ik heb dit via de chat besproken en zou niets hoeven te betalen voor de retourzending. Toen ik het bevestigingsmailtje las zag ik staan dat het product zou werden ‘omgeruild’. Dit heb ik helemaal niet besproken en heb dit aangekaart in de chat. Ik wil namelijk niet hetzelfde product ontvangen. Nu moet ik op eens wel zelf betalen voor de retourzending. Ook als ik een ander toetsenbord zou bestellen moet ik alsnog betalen voor de retourzending van dit toetsenbord. Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Ten eerste wordt me toegezegd om het gratis terug te sturen en ten tweede omdat er niks over eigen kosten staat bij het het kopje ruilen en retourneren.

Ik ben tevreden als ik kostenloos/ op kosten van 123bestdeal het toetsenbord kan retourneren zoals in eerste instantie afgesproken was.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar 123BestDeal.com over deze klacht.

Heeft op 15 januari 2014 om 16:31 geantwoord

Ik ben het niet eens met deze oplossing. Ik heb mijn rechtsbijstand gesproken en die gen aan dat er inderdaad sprake is van misleiding omdat het niet gemeld staat onder het kopje ruilen en retourneren. Als daar geen kosten staan vermeld mogen klanten ervan uitgaan dat die er ook niet zijn. Omdat er daarnaast in eerste instantie ook is toegezegd om het kostenloos te retourneren, sta ik volgens de rechtsbijstand volledig in mijn recht. Ik zou het eerlijk vinden als 123bestdeal zijn kopje op de website aanpast en mijn gewenste oplossing zoals hierboven toezegt.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door 123BestDeal.com in behandeling genomen

123BestDeal.com

Heeft op 15 januari 2014 om 16:49 geantwoord

Supportafdeling heeft de klant al meerdere oplossingen aangeboden.Via een mail naar support@123bestdeal.nl met vermelding van het ordernummer kan de keuze kenbaar worden gemaakt.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat 123BestDeal.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van 123BestDeal.com beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door MariaE