Klacht: Misleiding en dwaling

Irisss1989 op 10 oktober 2020 over Mijnverklaring in de categorie Algemeen

Bij dit bedrijf is er sprake van misleiding en dwaling. De website is zo ingericht dat je als consument de indruk krijgt dat je via de officiële route een VOG aanvraagt. Dit bedrijf is al meerdere keren bij Kassa geweest in verband met misleidende praktijken, maar helaas is er nog steeds sprake van dwaling.

Er wordt beweerd dat je via Mijnverklaring.nl sneller een VOG aan kan vragen. Dit blijkt niet het geval te zijn. Ik heb het via de reguliere route geprobeerd (werkgever zet de VOG klaar bij Justis) en dit ging precies even snel als via Mijnverklaring.nl. Ook op de website van Justis zelf wordt aangegeven dat het inschakelen van commerciële bedrijven geen tijdswinst oplevert, maar wel extra kosten.

Na het aanvragen van de VOG via Mijnverklaring kwam ik er achter dat ik op deze manier veel meer geld kwijt was. Gelukkig staat op de website van Mijnverklaring het volgende op de homepage genoemd:
‘U kunt de aanvraag binnen één werkdag annuleren. Heeft u een e-mail van Justis ontvangen met een bevestiging? Dan is de aanvraag al in behandeling genomen en vervalt uw herroepingsrecht.’
Ik kwam er binnen 1 min. achter dat ik wilde annuleren en heb dit direct gedaan. De dienst was toen uiteraard nog niet geleverd. Vervolgens ontving ik binnen een uur een bericht van een medewerker van Mijnverklaring terug, waarin werd aangegeven dat ik de annuleringspagina in kon vullen. Ook dit heb ik direct gedaan. Helaas kreeg ik een uur later toch nog een mail van Justis binnen. Bij Mijnverklaring werd vervolgens aangegeven dat ze niks meer voor me kunnen doen, omdat de ‘dienst’ nu eenmaal al geleverd is.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat zodra je annuleert, men nog snel even daarna de ‘dienst’ gaat klaarzetten. Bovendien geeft de klantenservice aan dat je akkoord gaat met het afzien van herroepingsrecht wanneer je hun ‘dienst’ aanvraagt, maar dan moeten ze niet op de homepage zetten dat je binnen 1 werkdag kan annuleren.

Als ik mijn geld terug krijg.

Alle klachten die gemeld zijn door Irisss1989